Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Var beredda på att bli chockade

2013-11-18

God morgon!

Vad säger ni, är det dags för lite gamla bilder? A walk down memory lane.

 
 
Hahaha! Sådan mor sådan dotter <3 Vänta du bara Bella, snart lånar jag dina kläder igen! =)

Jag hittade några gamla bilder på mig som stor, jag har inte så många bilder kvar på mig som stor. Har en del i foto albumen men  inte mycket på datorn. Har raderat en del, tyckte de var så pinsamma. Nu ångrar man det ju lite efter som det är lite kul att se skillnaden. Ångrar lite att jag inte sparade några gamla kläder också, hade varit kul att jämföra dem med. Ja ja, det var ju en tid i livet som inte var så roligt så förstår i och för sig också varför jag tagit bort allt.

Här har vi i alla fall mig som stor:

 
 
Vad menlös jag ser ut på några bilder. Usch! Ja dit ska jag då aldrig igen. Men vist fan går det fort upp! Jag skulle ju minsann aldrig bli så stor som jag är nu och definitivt inte så stor som jag har varit de senaste åren! Men svisch så var jag där i alla fall!! Ja ja, huvudsaken är väll att jag gjort nått åt det nu i alla fall.

Jag har ju ett mål, att komma ner till det jag vägde innan, min trivselvikt. Hittade lite bilder från den tiden med:

 
 
Den bilden som är längst till vänster, där väger jag som minst!
Här är jag på väg till en personal fest på Giganten. Ser ni vad benig jag var på min bröstkorg?! Nyckelbenet sticker ut! Vete fan om jag kommer dit ner igen. Men man ska aldrig säga aldrig eller hur?! Hahaha! Jag sa ju att jag aldrig skulle bli stor igen och det blev jag, då kan det ju faktiskt lika gärna gå åt andra hållet med! =)

 
 
Här är nog ganska nyligen efter min bukplastig (när jag opererade bort all hud på magen). Den klänningen hade jag väntat länge på att komma i! Den hänger fortfarande inne i garderoben och väntar på mig, jag kanske vågar gå ut i den igen till sommaren =)

 

Vad jag saknar mitt långa hår när jag ser dessa bilder!! Helt sjukt! Jag hoppas jag får ordning på mitt hår igen så jag kan göra nått kul med det igen.

Spana in mina lår också, det är så smala! Nu är det så stora! Har skit svårt att hitta byxor, men snart! Hahaha! Det är så himla kul nu för jag känner mig otroligt taggad! Nu vet jag att jag kommer klara av det, jag vet det! Förra veckans stora vikt ned gång sporrade massor och dessa bilder ökade på den känslan. Jag vill och jag kan! Jag SKA!

Sen var det givetvis inte bara roligt att se på gamla bilder, eller jo men det blir ju lite sorgligt också. Hitta massa bilder på M, saknar henne. Saknar så himla många just nu. En gammal barndoms kamrat hade lagt ut denna igår på insta och det var så passande:

 
 
Det är så många gamla vänner och arbetskamrater som man undrar över och saknar. Är jag ensam om att sakna dem eller tänker de någon gång på mig med? Det är så otroligt många som jag så gärna skulle vilja ta upp kontakten med igen men givetvis förstår jag att livet går vidare och folk kommer och det går. Men vissa sätter verkligen sina spår och kommer alltid vara saknade <3

Det känns lite tomt här just nu. Skolan och jobbet tar tid. Vissa vänner känns lite långt bort och så är ju livet, alla jobbar och har familjer som tar tid. Men jag saknar verkligen att umgås med vänner. Alla känns så långt bort. Är väll bara höst depression som pratar, viste ni föresten att ALLA får en depression på höst/vinter. Bara att vi alla får det olika mycket. Tydligen vetenskapligt bevisat nu enligt min lärare! Så nu vet ni varför ni är lite extra nere så här när mörkret faller på.

Jo! Jag behöver lite tips! Om ett kg har jag tagit mitt största delmål, VAD ska jag ge till mig själv för den bedriften?! Jag har ide torka, jag skulle vilja gå till frissan men efter som mitt hårt inte är som det ska än vågar jag inte det, och naglarna kan jag inte göra längre nu när jag jobbar inom vården…. Men jag vill verkligen ge mig något! Tycker faktiskt jag förtjänar det! =)

Nä nu ska jag ta och plugga lite, sen blir det promenad och i eftermiddag blir det jobb 16-21.

Hoppas ni får en trevlig dag! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar