Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Några flaskor och sedan en saluhall.

2013-09-08

Fredagsmys!
Ja i fredags skulle jag ju sitta hemma med min minsta och mysa men nu blev det inte så! Istället spenderade jag kvällen med tre otroligt sköna tjejer! Vilka goingar!! Man kan inte annat än att älska dem! Är så otroligt glad över att ni finns!
Kvällen började här hemma med att jag tog ett glas Baileys innan P skulle komma och hämta mig. MUMS! Och förstår ni vad lyxigt med att bli hämtad! Normalt är det jag som kör bil, brukar inte dricka så mycket så då blir det ju så klart så!
Sedan bar det iväg till Nödinge, P har aldrig testat den sushi restaurangen som de har där. Dom är sjukt duktiga! Så himla fräsch sushi! Så det hämtade vi och sedan åkte vi hem till P och åt lite innan C och J kom. Väl där så blev jag bjuden på lite breezers, det är väl nästan den enda som jag verkligen tycker är gott att dricka i alkohol väg, ja förutom Baileys då. Men jag fick också testa en drink, hm, kan den ha hetat Lennart? Den var ju också riktigt god!! Glömde dock ta en bild på den =/
 
Så nu är jag uppe på två drinkar jag gillar! Inte illa va?! Det tar sig. Det här med vin har jag ännu inte lärt mig, till mina vänners stora förtret =P Hehe, men jag håller med dem, det skulle vara roligt att kunna sällskaps dricka lite vin. Det låter ju så mysigt när någon frågar, ska vi mysa lite i kväll och dela på en flaska vin? Men så mycket mys blir det inte för mig isf för jag tycker verkligen den smakar så fruktansvärt illa!! Får se om jag lyckas lära mig det där någon gång, det kanske kommer med åldern? Jag menar, är man fortfarande klassat som ”lammkött” kan man väll ändå inte räkna med att jag ska dricka vin än?! (internt skämt)
 
Lördagen
Oki, det blir ju inte riktigt som man tänkt sig alla gånger. Igår skulle ju vara den stora mysdagen med trerätters middag och allt. Det blev någon timma på stan, var roligt att gå inne i saluhallen och titta på allt roligt man kunde köpa, mycket var tyvärr sånt som inte jag kan äta när man räknar points. Fast gjorde inte så mycket. Har ändå inget sug. Vi köpte lite fina köttbitar. Fick syn på en morotstårta jag tänkte vi kunde ha till efterrätt men då missuppfatta jag gubben, han sa : behöver vi verkligen det? Jag tolkade det som att vi inte skulle ha någon efterrätt. Men det var inte så han menade. Så trerätters middag blev bara en middag. Den var dock riktigt god och vi sa att vi ska helt klart börja gå dit ner och handla oftar! Och det var inte så dyrt som jag trodde det skulle vara där inne!
 
Kan säga att till den middagen räknade jag inga pp, fast när jag räknade ihop vad jag ätit under dagen så tror jag inte det blev så mycket över vad jag ska äta ändå, hade tydligen varit snål både till frukost och lunch.
Tyvärr blev det ingen latte heller. Fick bli en vanlig kopp kaffe när vi kom hem, inte riktigt samma sak men, köpte ju Icas egna kaffe när jag var där sist och nja, den är inte riktigt lika god som gevalias ...

När vi ändå var i stan passade också på att köpa upp mitt presentkort på 4agott. 100kr lösgodis. Och inget av det är till mig. Köpte bara till barnen och gubben. Ja ja. Det är ju inte så att jag har ett sug på nått. Försökte ju komma på ett alternativ till morottårtan som efterrätt men jag kom inte på nått jag var sugen på, INGET?!
Idag är det för övrigt exakt fyra veckor sedan jag åt godis, heja mig!!! =D
Jag var så sjukt trött under dagen igår. Jag tror jag behöver ett bra vitamintillskott, kan ju inte skada. Ska kolla på apoteket om de har nått bra., Någon som har testat deras vitamin för oss kvinnor? Nått att ha?
Idag bär det iväg och leta skor till den lilla, förstår inte hur han lyckas med att slita sönder så mycket skor?!
Ha en bra dag alla! <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar