Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Jobb här och jobb där, tar aldrig slut.

2013-10-24

Säg den fastan som vara för evigt! Hahaha. =P Imorgon är det fredag och dags för fredags mys! Jag trodde jag jobbade kväll imorgon så var helt inställd på att det fick bli rester och en tidig säng men jag slutade ju kl 14! Gött! Fredag betyder pizza kväll som vanligt. Frågan är bara om det ska bli pizza på Liba bröd eller om det ska bli på ett Sarah lee pizza kit. Hm. Skinka, banan och curry är ett måste iaf! Och kebabsås! Den får man inte glömma.
Fredag betyder också vägdag, ska bli intressant att se hur det gått, man är konstigt nog alltid lika nervös. Någon gång ska ju bli den första då man går upp eller står still. Och som ni vet var förra helgen, vad ska man säga? Jag åt så jag mådde illa! Ska bli intressant att se vad vågen säger.

Idag har jag varit ledig från jobbet, fast inte ledig, ledig utan jag har suttit med tentan hela dagen. Tror jag är nästan klar nu, men ärligt så vete fan om jag har gjort rätt….finns nog risk för att detta blir första gången jag får komplettera med nått. Det är verkligen irriterande när det inte ger tillräkligt med info för att man ska kunna fatta uppgiften korrekt. Eller så är det bara jag som är lite extra korkad just nu, så kan det faktiskt vara!

Varje kurs går så fort, bara två veckor kvar på denna sedan går vi in i nästa och efter det är första året gjort! Helt sjukt vad tiden går fort!

Har trivts bra på min VFU, det enda jobbiga är att Kevin tycker det är jobbigt. Det blir ju alltid så när något utöver det vanliga händer, eller när rutinerna ruckas på. Han är ett så typiskt ADHD barn, som tagen ut alla textböcker om det. Jag hoppas det blir enklare med tiden. Nu är det iaf bara en vecka kvar och nästa vecka är de ju lediga från skolan och jag jobbar nästan bara halvdagar så det blir bra. Sen kommer nog storasyster med pojkvän vara hemma mycket också så det är ju skönt det med.



En suddig bild men så här ser jag ut på praktiken, rätt gött att man får låna kläder faktiskt!

Jag sitter och funderar på om jag vill ta en promenad eller om jag vill fortsätta och vara lat. Lutar mer åt lat just nu…fast jag skulle vilja vara olat, men det här jävla skit vädret hjälper ju inte till i motovationen. Blää! Nä jag stannar nog kvar i min onepice och slappar lite innan det är dags att göra middag igen till alla, ja alla utom mig då för jag fastar ju. Börjar ärligt talat tröttna lite på soppor så ska nog ändra och ta lite sallad istället. Så får det bli från och med nästa vecka.  På tal om mat, vad mycket idéer man får när man sitter och tittar instagram.  Det dumma är att jag glömmer av de mesta. Jag måste börja föra en matförslagsbok eller förslagsbok. Är ju så kul att testa nya saker. Man hamnar lätt i sina vanliga spår och kör samma hela tiden.  Så det ska jag verkligen försöka bli bättre på! Skulle vara kul att köpa mig en ny kokbok men jag har ju så många vikt väktare böcker så får väll gå igenom dem istället. Så får det bli!

Ha en bra kväll alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar