Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Choklad med banan och en cherry on top!

2013-08-28

Blev en choklad/banan frukost idag! Måste dock lära mig att jag inte orkar en helportion utan får göra en halv i fortsättningen. Denna va godare än den som jag gjorde igår, men sen är jag ju en gottegris också! =)
 
 
Denna med choklad var en points dyrare än den igår efter som kakaon kostade 1 points. Men det va det värt. Och jag orkade bara halva ändå =P
 
Sen måste jag dela med mig av en ny sak vi hitta här om veckan på maxi!
 
Klockrent! Nu kan även vi viktväktare äta massa bea sås utan att det skenar iväg i points! En påse va 1 pp och den räcker till minst 4 personer. Sen kan man ju blanda med gräddfil eller fetare fraiche om man vill men med mini blir det ju inte alls många points per portion! Den va god! Vi åt den hela familjen. Gårdagens middag blev rostade grönsaker i ugn med kyckling och deenna såsen.
Det fanns en tortilla mix också och tror det va zatsiki också, kanske nån mer. Lite osäker. Jag köpte den med tortilla också men har inte testat den än. Tänkte göra lite grönsaksstavar i helgen och ha den som dipp. Så återkommer med vad jag tyckte om den! =) Alltid kul att testa nya saker!!
 
På tal om nya saker, denna drack jag iof när jag var i New York men hittade den på coop igår så tog den som mellanmål med en banan, riktigt god!
 
 
Jag tycker helt klart mer om zeron (fast den nu riktar sig mot killar i alla reklamfilmer) än lighten. En del tycker inte att det är någon smak skillnad men jag tycker den är stor! Nä mer zero åt folket =P Hahaha! Hade ju inte varit helt fel om just denna cherry smaken kunde bli en standard här i sverige. Men det lär nog inte hända så får nöja mig med en dyr liten burk ibland.
 
Som jag skrivit tidigare kollar jag mycket på instagram för att få ideer. Det där är ju både på gott och ont. Jag får jätte mycket bra ider som jag kan göra här hemma men jag ser också en jävla massa kul som inte finns i sverige och som vi inte kan få tag på! =( Som vikt väktarnas egna smoothi/milkshake, de finns i massa goda smaker i usa men här finns det då inte! Och det kostar dem bara 2 points! Är ju ingenting!! Jag kollade på ebay och vist vi kan beställa det på så vis men då kostar ett paket med frakt ca 35 dollar och även om jag vill ha dem och testa så vet jag inte riktigt om det är värda sååååå mycket pengar. Så himla synd att man inte känner folk där borta så det kunde köpa och skicka ;-)
Är väll bara att vänta och se om de kommer till sverige men det innehåller säkert nått ämne som inte är tillåtet här så det aldrig kan börja säljas =/
Så nu har jag gnällt färdigt =P
 
Imorgon är det dags för veckans första faste dag. Har laddat upp kylen med nyponsoppa och en energi dryck och en annan dryck som jag inte kommer ihåg namnet på, alla med minimalt med kcal. Blir även lite kvarg på kvällen för att stilla hungern inför natten. Nästa fastande dag bli på söndag är planen.
 
Nu får jag väll ta och plugga en timma sen blir det en promenad med Thelly <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar