Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Rödögd nostalgi och egon.

2013-08-20

For my English friends, use Google translate: http://translate.google.se/#sv/en/
 
Min nostalgi tripp är snart slut, har under sommaren gått tillbaka till en ungdomsserie jag titta på när jag va "liten". Dawssons Creek. När jag följde den som ungdom så missade jag slutet, vilket jag inte kommer göra denna gången. Det är ändå en liten sorglig känsla över att avsluta en serie. Vet att det bara är några få av er där ute som förstår den känslan, ni andra tycker nog man är smått dum i huvudet, vilket jag iof är men det är en annan femma =) Det är den här "bittersweet" känslan, skönt med ett avslut, att få se det man väntat på länge men ändå så sorgligt att något bra är över.... skum känsla. Ja ja nu lämnar vi den biten så jag kan böla i fred =P
 
Två timmar senare....
 
Så, nu har jag bölat klart! Sista avsnitt SKA man titt apå när man är ensam så man får/kan gråta ut ordentligt! Jag trodde ju att jag missat en bit av slutet men det lilla av slutet jag såg va inget av det jag såg idag, så nu är jag lite förbryllad över vad det va jag såg för så länge sedan. Hm...Ja ja, slutet va helt otroligt och jag böla ögonen ur mig! Det va en tvist på det hela och jag älskade det!
 
Tillbaka till maten då!
Gårdagens fastedag gick bra, hade dock en dipp i humöret, fast jag vet inte om det hade med fastan att göra egentlig....
Jag hamnade iaf regält på back angående kcal intaget på en dag! Normalt ska en "normal" kvinna ligga på ca 2000 kcal på en dag och igår åt jag ca 450 kcal och gjorde av med 665 kcal så blev ett ganska stort minus det. Tur att det bara är fasta två gånger i veckan. =) Men idag är allt osm vanligt igen! Började med en stor dubbelmacka, och nej det va ingen sån som några av mina vänner säkert kommer tänka på nu utan en dubbelmacka bestående av två helt vanliga grova smörgåsar punkt slut! =P Ja sen va det ju lite skinkost i och några skivor skinka och en tomat, mmm frukosten dagen efter en fasta brukar alltid vara extra god! =)
 
Jag hade för övrigt stora planer för min lunch idag, hade sett fram emot den i två dagar nu ! Hahaha! Foooodpooorn! Men nu sitter jag istället och väntar på mina blivande svärföräldrar, jag ska hjälpa dem att köpa dator och ipad. Roligt att det vill ha min hjälp =) Fast vist jag är ju inte lika insatt i allt nu som jag va när jag jobbade på el-giganten men det är alltid roligt med prylar! Vill för övrigt ha en ny mobil men det är väll ingen som blir förvånad av det heller =P Hehehe.
 
Nåja, efter att ha fixat i ordning mig så tog jag så klart lite egobilder, fjortis som jag är och ensam och uttråkad =) Som sagt va, att vara som alla andra är inget för mig!
 
 
Ja vad ska man säga.....hehehe.
 
Nä nu ska jag fixa det sista innan de kommer. Sen blir det mys med dottern också måste jag fundera ut vad som blir till middag i kväll, lutar åt kassler, kanske en grattäng.
 
Jo en sak till! OM ni ska börja med 5:2 gör inte som jag gjorde igår, laga inte mat till resten av familjen för du blir bara irriterad eller i mitt fall MER irriterad....hur jävla roligt är det att laga mat till alla andra när man inte får äta den själv liksom och magen kurrar?! Nä där får jag komma på nått annat allternativ.....frågan är bara vad....annars har jag faktiskt inte haft några problem med att magen kurrat lite extra vilket jag trodde skulle vara jobbigt men nje det är det faktiskt inte, tror skillnaden är att nu vet man att det bara är en dag, imorgon får man ju äta igen! =)
 
Seeeeee yaaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar