Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Två mindre bitar och ett kilo till borta.

2013-09-27

God morgon på er!
Då var det fredag igen då. Vågen idag visade minus 1 kg!! Tjohooooo! Så underbart! Bra start på dagen! =) Känns skit bra med maten. Jag fastar ju fortfarande två dagar i veckan och de andra dagarna kör jag fortfarande viktväktarna, eller en light variant av viktväktarna blir det ju. Jag väger bara potatis, pastan och riset. Det andra tar jag en lagom portion av. Även om jag försöker välja det fettsnåla alternativen så äter jag ju fortfarande precis vad jag vill. Vi åt fläskpannkaka med lingonsylt här om dagen, lasagne och korv med pommes, vanlig kryddkorv. Jag äter allt men jag tar nog kanske inte så mycket som jag brukar ta sen tar jag aldrig om, tar aldrig mer mat hur jädrans gott det än är. Jag har en tendens att inte veta om jag är mätt eller ej förrän efter ett par min. Har alltid tidigare ätit 12 sushi bitar när jag varit ute men det går fan inte länge, jag blir så mätt så jag får ont i magen! ALDRIG hänt innan. Så jag får snällt gå ner till 10 bitar. Är ju bra i och för sig men sushi är ju så himla gott!! Hahaha!
Till frukost ha jag alltid ätit två mackor =5 pp och pålägg på de får kosta 2 pp, och som ni vet är jag inne i choklad Philadelphia osten just nu så det brukar oftast bli det på mackan! Och till det en kopp kaffe. Men idag ska jag testa att göra en smoothie. Har en eller ett par vänner som ofta köper sånna på skolan och det ser så himla gott ut! Så måste testa! Idag blir det en på vanilj light yoghurt, 1pp. Kvarg 1pp och hallon och sötningsmedel. Funderar på att ta i en halv banan också men jag vet inte. Känns som om den kommer bli väldigt mättsam i alla fall. Ska orka med en macka också. Fast jag ska ju ta en lite lättare lunch idag är tanken så är väll bra om frukosten blir stor. Ikväll får jag nämligen besök! Ska ha en tjejkväll!!! Ska bli så roligt!! Det blir rostade grönsaker i ugn och helstekt ytterfile. Och jag ska testa att göra en light variant på pannacotta. Har aldrig gjort det innan så vi får se hur det går! Håll tummarna! Jo! Jag glömde ju säga det att jag beställde en smoothie maker igår! =D Den var nedsatt från 499 kr till 299kr och sen var det även 10% på det så jag betalar 269kr! Bra va?! Hehe, ännu en grej att ha i köksskåpen =P Nä men jag hoppas den blir bra, det var muggar med som man gjorde dem i också fans det lock till så man bara kunde göra den och ta med den på engång. Lite smidigt om jag skulle vilja ha med den till skolan! Ska se om jag hittar några bra recept, som är viktväktar vänliga. Vill försöka hålla mig till 2 pp per smoothie. Idag ska jag söta med sötningsmedel. Ville testa med honung men idet har points i sig så tar annat. Ska bli kul att se om den är så bra som de verkade (vilket det sällan är men….hoppas kan man ju)
Vet ni vad jag var i onsdags?! På Jeff Dunham! Det var så jävla bra!!! Var en dröm som gick i uppfyllelse. Har alltid velat se honom live, har massa filmer med honom här hemma. Har ni aldrig sett honom så googla på honom och se några klipp, grym! =) Lisebergshallen var fullsatt och alla bara jubla, skratta och applådera! Underbart. Han höll på till 22.40. så vi var inte hemma förrän id 23.45. Trött som jag vet inte vad och upp kl 06.15 skulle jag också. Men det var värt det! Så kul!
 
Nu blev väll bilderna inte jätte bra men vi satt på en riktigt bra plats så man såg bra =) Så synd att man inte kan lägga upp filmklipp här, jag filmade lite, hade varit kul att visa er lite. Får bli en annan gång.
 Hoppas ni får en bra fredag och en bra helg! Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar