Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Ett fastande godismonster

2013-08-29

God morgon!
Ser verkligen fram emot att få höra era svar om vad ni tyckte om ”gröten” skriv skriv skriv!!! =) Gubben ville testa en med blåbär nästa vecka. Funderar på blåbär/vanilj och en ruta mörk choklad hackat i flisor. Men återkommer om detta!
 Idag blir det ingen gröt för min del. Dags för fasta igen. Tror faktiskt att det var lite för lång tid mellan dagarna denna gång, blev en hel vecka. Tror jag vill hålla det med ca 3 dagars mellanrum från och med nu. Känns lite bättre, svårt att förklara, det är en känsla bara.
Har funderat lite på det här med mitt godissug eller nu mera frånvarande godissug. Tänkte ha en filmkväll i helgen med barnen och funderar då på att köpa hem lite godis att ha då, men jag vet inte riktigt om jag vågar testa! Tänk om jag förstör allt då också sitter jag här igen som ett stort godismonster!!
 bilden är från pickettsmill.typepad.com
Man blir lite feg när allt rullar på bra! Kanske ska skita i godis och ta lite chips istället, det borde ju inte trigga igång nått, eller?! Kan man göra lite grönsaks stavar också och testa den där tortilla dippen =) Är ju mysigt att bara ha nått att plocka med!
På tal om mat! Jag brukar titta på Morberg, han är sjukt duktig och så himla rolig! Tänk att bli hembjuden på middag hos honom en kväll! Där snackar vi om att INTE räkna points! Hahaha!! Ett kilo smör i varje rätt! =) Ja himmel! Men för en kväll hade jag lätt skitit i allt vad vikt väktarna är om han fixar maten! Vem vet, någon gång kanske!
Vet inte om jag har nämnt tidigare att jag har en liten motivations bok? Där i skriver jag givetvis hur det går med vikten och måtten. Men jag har lite bra motivations bitar i dem tex drömmar, vad jag ska göra när jag når mål, mina delmål och även lite gamla bilder som avskräckande exempel och ett par bilder på hur jag vill se ut/komma tillbaka till! Rätt bra att ha om motivationen tryter! =)
Dessa vill man ju inte tillbaka till....
    
Denna storleken vill jag gärna ner till igen.

Bilderna är inte så bra eftersom jag tog kort på bilderna med mobilen men då har ni iaf ett hum om vad jag kämpar för! Har jag lyckats gå ner över 80 kilo innan så ska jag väll kunna ta dessa kilon också! Japp så är det!

Nä nu kurrar det lite i magen så ska ta och fixa till en kopp kaffe för att stilla det värsta. Hej med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar