Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Ny vecka...japp...

2013-09-16

Ja då var det måndag då, så skönt att helgen är över! Tycker det är så himla tråkigt att känna så men just nu känns det så hopplöst, så stelt, tråkigt och ensamt. Finns det nått slut på det? Ingen aning, ingen verkar vilja göra nått åt det mer. Blir bara ledsen.
Spårade ur lite igår kväll. Vi åt taco till middag, och blev nog lite mer pp än jag borde ha ätit. Två mellan wraps och några (inte många) cheese natchos på det. Sallad, tomat och gurka och lite ost, majs, annans och lite gräddfil på det. Många bäckar små blir många pp. Men det var så sjukt gott! Har inte ätit riktig taco på väldigt länge! Kändes i magen att man inte är van vid den mängden mat längre, men åh så gott! =)
 
Idag är det dags för skola igen, artikel sökning och granskning. Inte så lätt alla gånger att hitta precis vad man vill ha.
Idag blev det veckans första fastande dag också, kände att det behövdes efter helgens ”frosseri” av taco. Nästa blir som vanligt på torsdag. Igår köpte jag en soppa när jag var och handla, såg att den endast hade 110 kcal för halva burken! Blir ju kalas som kvällsmat. Så har jag den andra halvan på torsdag. Gött att få äta lite annat än bara nyponsoppan. Men det är rätt otroligt att man vänjer sig vid detta. Jag blir ju inte så jätte hungrig de dagarna jag fastar, det är precis som om kroppen vet att får jag ingen frukost på morgonen utan bara kaffe ja då är det en fastande dag och då är det ingen ide att kurra för det kommer ingen mat ändå =P Hahaha! Eller så inbillar jag mig det bara! =) Man ska inte underskatta placebo effekten!
Nu är det strax dags att gå mot tåget och åka hem för att läsa lite. Vi hade en kort dag i skolan, samma imorgon. Riktigt skönt! Men vi ska snart ut på praktik så kommer få så jag tiger då kan jag tänka mig!
Hoppas ni får en bra måndag och krama om den ni känner er älskad av. Ta inte den kärleken förgivet….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar