Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Fint ska det vara se ni!

2013-11-23

God kväll i stugorna!

Idag har jag varit på afternoon tea, fint ska de va ser ni! Hahaha! När men det var lite mysigt. Det var genom Livit. Vi fick ju lite presentkort efter att Dannes julklapp floppa lite. Det skulle kosta 590 kr att gå på denna Afternoon teat men det vart det inte värt, vi fick betala 190 kr, det var det värt. Det var på restaurang ETT. Man fick välja en tea sort per sällskap, inget annat. Sedan fick man en stor scones (vi frågade efter mer, tyckte det var lite snålt med bara en när man är två!!) sedan hade det gjort tre små olika snittar och till efterrätt var det två små mjuka kakor (som inte var jätte goda) men sconesen och marmeladen och den lilla ostbiten som vi fick var jätte god men absolut inte värt 590 kr. Då kan man göra det sjukt mycket bättre hemma själv! Vad tror ni om det mina vänner? Ska vi fixa till ett afternoon tea hemma hos någon sen efter jul? Kan vi alla plocka med oss lite var! Vore ju hur mysigt som helst!!!

 
 
Och naturligtvis var jag ute på en av mina promenader! Börjar älska dem nu igen! Kommer ihåg när jag var som mest aktiv i Skövde så kunde jag inte gå en hel dag utan en promenad, det liksom kliade i benen! Hoppas jag kommer dit igen!

 
 
Funderar lite på om jag ska mösa mig upp till fontin imorgon och gå milen. Är ju riktigt gött väder ute nu!

Och sen är det ju lördag, vilket betyder unna sig lite mer än vanligt dag, i alla fall för mig. Men min mage gillar det inte! Den säger verkligen ifrån på en gång! Man blir svullen och får sura uppstötningar. Men va fan, jag vill ju götta mig någon gång! Jaja, jag får skylla mig själv helt enkelt!

Som många av er sätt så har jag ju börjat på den där plankutmaningen, helvete säger jag bara! Hur ska detta gå! Tycker att 30 sek är svin jobbigt! Men det är bara att göra så gott man kan och hoppas på att kroppen vänjer sig sakta men säkert! HOPPAS!!!! Vi har bestämt att efter denna plankutmaning så ska vi hoppa på squat utmaningen! Den ser ut så här:

 
Den lär svida! Är ni med mig?! Klart ni är!! Kommer ta upp detta lite närmare i min plank utmanings grupp på facebook! Men vist är det roligt när vi kan peppa varandra!

Nu gott folk ska jag fortsätta göra min mage sur =P Fast först ska jag göra 30 sek planka till (gör en omgång på morgonen och en på kvällen)

Hoppas alla får en bra och mysig kväll! Här blir det godis och chips framför Hobbit extended (nej jag har inte köpte den…. =P ) Puss och hej!

Jo!! En snabb fråga! Har någon ett bra blogg ställe att rekommendera? Jag trivs inte så himla bra på detta stället…men vet inte vart jag ska flytta bloggen till! Förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar