Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Räddaren i nöden!

2013-11-07

God kväll i stugorna.
Idag var det dags för HLR kursen i skolan så nu mina vänner kan jag rädda er!

 
 
 
Det är lite fascinerande hur hårt man måste trycka när man ska utföra HLR, ca 6 cm ska bröstkorgen ner vilket också betyder att man kommer bryta rätt många revben i farten men men….det är tydligen bara att köra på oavsett knaster! Kommer nog kännas lite otäckt första gången man får göra det, OM man nu någon gång kommer få göra det. Inget jag hoppas på dock!

Det är ju torsdag idag, dagen innan vägning och jag gjorde den stora tabben i veckan och tjuvvägde mig och det såg inte bra ut så denna fredagen blir det inget stort minus på vågen om ens ett minus…..jo jag vet att jag säger detta varje gång men jag tycker allt att jag känner mig lite pluffsig, kanske börjar ”fel tid på månaden” smyga sig på. Vilket för övrigt i så fall passar skit dåligt efter som jag för första gången på många herrans år ska ut på lördag! Då jädra ska jag skaka mina lurviga! Eller jag får väll raka benen innan kanske, för allas trevnad =P Hahahaha!

Det ska i alla fall bli väldigt roligt! Det är lite extra kul efter som min C kommer hit från Skövde och följer med mig och töserna ut! Vi kommer bli ett helt tjejgäng! Så kul!!!

Jag har Breezers liggandes i kylen och baileys så klart! Jag som nästan aldrig dricker, men ska man dansa loss behöver man lite alkohol, man dansar vist lite bättre då ;-)

På tal om baileys, det har ju kommit ut en ny sort baileys chocolat luxe. Är det någon som har testat den? Finns den i sverige än? Jag måste ju så klart test den med!

 
 
Idag är det ju en fastande dag, har bara druckit lite kaffe och 200 g kvar under dagen så nyss blev det en stor skål med wook grönsaker, massa mums! Och bara 130 kcal för 300 gram wook och 20 g sweet chillisås. Gott med lite varm mat dessa dagar också.

 
 
Nu blir det till att få iväg Kevin till scouterna, sen blir det slapp i soffan. Håll tummarna för mig imorgon att det blir ett minus, även om det må vara litet!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar