Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Med eller utan kläder.

2013-11-03

Nu är svullo helgen över! Rätt gött faktiskt för inte fan mår man bra i kroppen av det. Men måste erkänna att godis var godare denna helgen än det var förra gången jag åt det. Men det värsta av allt var nog chipsen, det var för jävla gött! Farligt, farligt! Men nu blir det i alla fall inget mer godis innan jul.

Idag blir det en lugn mat dag, ska försöka hålla nere points antalet lite.
Min mat under dagen får bli:
Frukost: 300 g kräm = 2 pp + 3 dl mjölk ( 1 dl till kaffet) 3pp och en kopp kaffe. 5 pp för frukosten.
Lunch: Bananpankaka, 1 banan + lite blåbär + 1 ägg + 5g chia frön = 3 pp. Jag har inte bestämt vad jag ska ha på dem än men det blir väll ca 1 pp till. Så lunchen blir ca 4 pp
Mellanmål: Frukt och en kopp kaffe. 1 pp
Middag: Kyckling i ”gräddig” svartvinbärs sås och brysselkol och 200 g potatis till det. Ca 10 pp
Dagens points blir ca 20 pp. Om planen går som den ska. Om jag är jätte hungrig ikväll kanske jag tar mig en macka och då blir det 3 pp till.

 
 
Vi fick Sweden Rock tidningen i veckan, satte mig nu på morgonen och tittade lite i den och kryssade i lite saker som jag skulle kunna tänka mig att köpa sen när jag börjar närma mig mitt mål. Det fanns ju hur mycket som helst! Men sen började jag tänka….jag är 34 år…fick nästan en blivande 40 års kris när jag funderade! Hahahaha! Kände mig så gammal plötsligt! Men kan jag verkligen ha på mig det där?!  Är min tid förbi på de där kläderna? Är jag för gammal? Vad tycker ni? Jag är verkligen så vilsen när det gäller kläder, jag har aldrig riktigt hittat min egna stil efter som jag alltid varit så stor så jag har inte kunnat ha de kläderna jag velat ha utan jag har alltid gått i träningskläder, huvtröjor och sånt. Vist jag älskar mina goa tröjor men det är ju inte så jag vill gå klädd, det är ju mest för att dölja min storlek. Vist vill jag också gå klädd snyggt. Får väll försöka ta tag i den biten igen sen när jag gått ner.

Tittade mig själv i spegeln nu på morgonen, nattlinnet börjar sitta löst nu =) Kul att man ser att det händer grejer! Överkroppen har det minskat på, och min rumpa har blivit mindre! Men låren är inte riktigt med än, det är fortfarande stora, får hoppas på att det tar på dem också snart. Men jag vet att det är från och med nu som det kommer synas att man går ner. Kämpa kämpa!

Hoppas ni får en skön söndag! Jag ska se om jag kan få tummen ur och ta mig en promenad. Vet ni vad jag skulle vilja ha, det har jag nog sagt många gånger förr men jag vill verkligen ha ett löpband! Då kunde man gå hela tiden utan att ha vädret som ursäkt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar