Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Overnight oats!

2013-08-27

Ja då har man ätit frukost då! Min första ever "overnight oats in a jar" och det va gott! Jag testade hallon/vanilj. Jag skulle nog ha gjort den lite lite sötare eftersom hallonen är ganska sura. Men det va verkligen gott OCH jädrar va det mättade! Jag orkade inte äta upp hela burken! Gubben ville också testa sa han igår så gjorde en till honom med och han tyckte också om det men sa samma sak, va lite för surt. Men detta kommer jag testa fler gånger! Har inte bestämt mig om jag ska göra jordgubb imorgon eller någon form av choklad version. hm.. ska fundera!
 
 
Och hur smidigt är det inte att bara kunna ta med sig en burk med gröt ( haha det där lät inte gott men det är det!) på morgonen! Klockrent! Nu är det ju bara att exprimentera fram det perfekta receptet!
Den jag gjorde igår blev 6 pp. Mandelmjölken blev 0 pp då det bara är några futtiga kcal per dl (skit bra!) sen blev ju havregrynen 4 pp (1 dl) och ytterligare 1 pp för kvargen (1dl). Jag blev lite förvånad på chia fröna, det va riktigt mycket i dem, både fett och kcal men det är ju ett bra fett så oki. Räknade med 1pp på en tsk, kanske tog i men lika bra.
 
 
Har ni några bra förslag på kombinationer man kan ha i? Funderar lite på om jag ska testa min "äppelpaj" version och ha i. Steka äpplen (utan smör så klart) och ha på "socker" och kanel och sedan ha i dem med vanilj essens. Hm... så mycket ideer! =D Om jag inte körde viktväktarna hade jag nog lätt testat nutella versionen =P  Men det får bli en annan gång! Hahaha!
 
Ni får gärna berätta vad ni tyckte om det sen när ni/ om ni testar det och vad ni hade i! =)
 
Nä nu ska jag lägga mig och läsa lite. Hej så länge!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar