Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Lata drömmar.

2013-11-02

Pankakor med grädde och sylt, filmmys med godis och efter det fika med halloween tårta, som för övrigt inte var god. Nu har Jessi ont i magen! Hahaha! Och sen blir det middag och efter det ännu mer film och godis! Hahaha! Får vi se hur natten blir efter det. Imorgon är dock allt tillbaka till vanligt igen, kanske tar och håller nere pp antalet lite extra mycket imorgon. Får se hur dagen blir.

Sitter nu och tittar på Can´t buy me love, återigen en gammal nostalgi film. Skönt att få drömma sig bort lite, tänk om man kunde få vara med om en fairytale med massor av romantik och skratt och roligheter. Ja ja drömma sig bort kan man ju alltid.

 
 
Nästa helg ska jag ut för första gången på, vad blir det nu, tre eller fyra år! Det blir en helt tjej gäng som ska ut! Ska bli så roligt! Men vad ska man ha på sig?! Får kanske bli nått nytt, jag har ett par saker som jag verkligen tyckte om att ha på mig när jag var ute tidigare men det är fortfarande några kilon kvar innan jag får på mig dem. Så ska ner på stan i veckan och se om jag hittar nått nytt. Skulle vara kul om man kände sig i alla fall lite snygg när man ska ut. Återkommer i veckan med vad jag hittar!

 

Jag har ett litet personligt mål för denna månaden, jag vill gå ner minst 3 kg. Då har jag nått ännu ett delmål, mitt största delmål. Skulle vara så himla roligt. Är givetvis nöjd med min viktminskning, har gått ner mellan 0,5 till 0,8kg i veckan. Har ju haft några toppar på 1,2 kg ner men det var ett tag sedan nu, men jag har i och för sig ätit mer på helgerna det sista än jag brukar. Ska bli skönt när alla special helger är över. Nu får det fan vara lugnt i november. December lär väll inte blir så roligt, vikt mässigt menar jag då, det är ju oftast så mycket gott att äta den månaden. Men jag kommer fortsätta med 5:2 hela tiden. Så jag hoppas på att inte gå upp nått i alla fall som jag brukar göra. Och skulle jag gå ner nått så är det bara en bonus.

Om jag ska nå mitt mål som planerat måste jag gå ner i snitt 0,72 kg i veckan. Så jag måste verkligen få till några toppar annars kommer jag inte klara det. Men blir det vår nästa år så kommer jag ju starta igång med löpningen igen, då har jag gått ner så pass mycket att knän och rygg bör klara det igen. Och då bör jag ju gå ner lite extra. Jag ska i alla fall klara det, det finns inga andra alternativ. Jag måste bara bli bättre på att röra mig så nu när VFU:n är över ska jag ta upp mitt tidigare löfte om minst 1 mil i veckan. Och regnar det, ja skit sak samma, då får jag väll hänga sakerna på tork efter. Jag måste sluta vara så jävla lat.

 
 
Men idag stannar latmasken kvar och moffar i sig lite extra godis….
Hoppas ni får/har en bra lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar