Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Gröt occh våfflor och massa minus!

2013-08-26

Jag har ju faktiskt inte berättat hur det gick med vikten förra veckan =) Jag gjorde som så att jag vägde mig i fredags efter som jag skulle bort i hegen och jag viste att jag ev skulle säkert lyxa till det lite ( nu blev det ju inte så mycket sånt mer än en middag i lördags utan points räkning) Men iaf, från måndag morgon till fredag morgon hade jag tappat -2,4 kg (!!!) jo det är sant! Och som vanligt vet jag att man inte ska gå ner så fort mm och nej det kommer säkert inte fortsätta i de tempot så länge till så lugn och fint nu alla. Det känns iaf förjävla bra! Skönt att jag vet att jag börjar få kontroll på iaf den biten i mitt liv!
 
Nu är det faktiskt två veckor sedan jag åt godis, för alla er som känner mig så vet ni ju att jag är en sådan stor godisråtta så detta är rätt stort! Grejen är att jag får äta godis på lördagar MEN jag har inte varit sugen, inte det minsta faktiskt! Hur sjukt som helst! Känner just nu att jag inte har nått behov av det =) Heja mig ! =)
 
Idag kom jag på en ny frukost jag kunde äta, lite omväxling är ju aldrig fel! Våfflor! Jag använde icas mix men jag hade inget smör i! Gick ju hur bra som helst att steka dem ändå, fastnade inte det minsta. Nått jag kommer göra nästa gång är att jag ska äta dem allt efter som det blir klara istället för att vänta in tills alla blir klara. Det blev nämligen väldigt mjuka fort, va nog mycket för att jag inte hade nått smör i.
 Till det hade jag lågkalori sylt. Så ett halvt paket våffelmix med sylt och en kopp kaffe med mjölk blev 6 pp! Som hittat! =)
 
En annan grej som jag nappat upp från instagram, hänger mycket där nu för man kan få så himla mycket bra och roliga ider från andra viktväktare världen över, det värsta är att de i USA har såååååå himla mycket mer och roligare grejer att äta än vi i sverige har, deras viktväktar utbud är helt sjukt bra, det är möjligtvis ingen där ute som vet en sida som vi i sverige kan beställa mat ifrån i usa?? Berätta GÄRNA det isf!! (Hoppas!!) Har hittat en i england men då va frakten på nästan 300kr =/ Ni kan ju hojta till om det är fler som kanske vill beställa, isf kan vi ju alla dela på frakten!
 
Jo, kom vist av mig lite där. Jo det jag ska testa imorgon är "overnight oats in a jar". Har diskuterat det där mycket med gubben och det borde inte vara gott, kall havregryns"gröt" MEN det hyllas världen över (instagram) USA, England, Italien, Tyskland och alla säger att det är sååå gott och så enkelt och att man kan variera det i det oändliga! Så jag bara måste testa! Återkommer imorgon om det va gott eller inte!
 
 
Det är den sidan jag kommer testa receptet från, det finns lite olika varianter där ute om du vill göra det extra magert eller mer krämigt, ja det är bara att leta!
Jag ska testa och göra min med 0.3% kvarg för att få ner pp antalet, jag ska även försöka hitta mandelmjölk för det använder det tydligen mest om man läser på instagram (också lite kcal). Måste också hitta de där jädra chia fröna, det fanns inte på willys när jag va där men ska kolla en ica affär och finns det inte där ska jag ta mig till en hälsokost affär. De där fröna ska tydligen vara så himla bra för en, och det gör tydligen hela den här rätten extra krämig.Finns recept där ute som man inte ska ha chia frön i också men jag vill nog gärna testa!
Jag kommer prova hallon varianten, har hallon i frysen och det går tydligen lika bra att använda frysta bär med.
De i usa brukar de tydligen göra detta ofta när de börjar ta slut på jordnötssmöret, då använder de den nästan tomma burken och fyller upp med allt och äter ur den, kanske kan vara gott med jordnötssmör i, de verkar verkligen tokiga i det där borta!
Åh vad jag hoppas det är så gott som alla säger! Frukostar på språng skulle bli så himla mycket enklare då! Bara att ta med sig burken ur kylen och en sked och äta på tåget till skolan/jobbet.
Ska testa den där med choklad och banan någon dag sen också ( ja om det första testet blir någorlunda bra )
Jag kommer ha i lite canderellsocker också, kommer inte ihåg om det stod i detta recptet med det gör det i många andra så tar nog med det.Åter igen en smaksak, gör som ni själva vill!
 
Nu ska jag ta och dyka ner i skolbok, börjar ju skolan på onsdag nästa vecka, eller ja vi börjar på måndag men då har vi två egna studieuppgifter att göra så kan lika gärna börja nu, måste läsa 7 kapitell i en bok först och eftersom jag har dyslexi går det inte jätte fort när jag läser. Bara att hoppa på! Ska bli intressant men är lite nervös över att börja ta prover på folk, känner mig inte riktigt redo för det....men det löser sig väll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar