Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Mat koma!!

2013-10-06

God kväll i stugorna!
Oj oj oj vilken mat helg! Som många av er så hade jag ju bestämt att jag skulle ”fira” min födelsedag nu i helgen istället för den 3e. Fredagskvällen blev en filmkväll med kex och ost och små räkmackor. Massa mums! Lördagen fortsatte i samma tecken. Jag startade dagen med rester från fredagskvällen =) En räkmacka och några kex. Haha, jag var mätt redan där! Sen åkte jag och familjen iväg och handlade inför kvällen. Gubben hade lovat att göra en middag åt mig. Vi köpte även var sin bakelse som vi skulle ha till fika när vi kom hem. Jag fick pina mig i den! Jag som älskar sådant! Jag fick i mig halva och sedan tog det stopp, jag fick äta sista biten i omgångar. Gubben sa till mig att sluta äta för uppenbarligen såg det ut som om jag pinade mig själv! Hahaha! Men det var ju så där äckelgott! Hahaha! Några timmar senare var det dags för middag, tror ni hag var hungrig? Nä inte direkt men jävlar vilken god mat han hade gjort så jag åt en stooor portion! Det blev oxfile med hasselbackspotatis och smör- och vitlöksstekta champinjoner och till det en gräddig champinjonsås. Ingen smalmat här inte men ÅH så gott det var!!!! Tyckte han kunde börja göra sådan här mat till mig varje lördag men det tyckte tydligen inte han…. =P
Och om ni tror att det var stopp där så har ni fel, åh så fel! Vi hade ju även köpt godis innan vi åkte hem. Nu var det en liten skum känsla att plocka på godis som man inte alls var sugen på, utan jag fick gå på minnet, vad var det jag brukade gilla och köpa. Skum känsla. Jag köpte inte mycket och av det jag köpte kanske jag åt lite mindre än hälften, det var inte jätte gott. Men det var där emot chipsen som vi också hade! Hahaha! Ja jävlar vad jag har ätit! Kan säga att jag fick ta två samarinpåsar under lördagen för att överleva! Min mage tyckte INTE om mig igår! Så detta kommer jag inte göra om på ett bra tag. Och imorgon är det dags för veckans första fastande dag och jag ser faktiskt fram emot den ska ni veta! Få kroppen i balans igen.
Nu ska jag sätta mig i soffan och försöka återhämta mig efter kvällens taco middag…mat koma IGEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar