Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Lördags dans och söndags jobb.

2013-11-10

God morgon!

Igår var det ju dags för först utgången på över tre år. Det vart riktigt lyckat! Hade så himla roligt! Hade glömt hur roligt det är att dansa! =) Go töser hade man med sig ut också, tack alla inblandade för en super rolig kväll! Kan helt klart tänka mig att göra om det! Och inte blev jag bakis idag heller! Hade ett bra upplägg tror jag.

När jag vakande vid 09 nu på morgonen hade det ringt från jobbet två gånger och messat en gång. De ville att jag skulle jobba 06.45-13.30 OCH det jag ska jobba idag vilket är 13.45–21.15 men det tackade jag som ni förstår nej till! Hahaha!  Någon som vet vad man har i OB på söndagar inom vården? Hoppas på goa pengar sen i december!

Jag beställde lite protein pulver i förrgår, kommer inte håg om jag berättat det redan? I alla fall, det blev detta : http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Protein/Kasein/Body-Science-Casein.html?gclid=COSn-YGI2roCFcN7cAodSDEAbg

 
 
Jag beställde Double Chocolate Almond och Double Rich Chocolate , ska bli kul att testa dessa. Det är 2 pp för en shake. Anledningen till att jag beställde dessa var att det ska tydligen vara bra att äta casein när man går ner för att inte tappa så mycket muskler som man brukar göra när man ”bantar”

Fördelarna med ett långsamt blandprotein
Ett långsamt blandprotein med kasein lämpar sig för många olika användningsområden. Body Science Casein fungerar exempelvis som mellanmål för de som vill gå ner i vikt, som ett nyttigt alternativ eller komplement till kvällsmålet och som proteinkälla efter träningen för att stimulera muskeltillväxten samt motverka muskelnedbrytningen.
En annan stor fördel med Body Science Casein är att det är en blandning av både snabbt och långsamt protein. Det snabba vassleproteinet går fort ut i kroppen och startar proteinsyntesen, därefter portionerar huvudingrediensen kasein långsamt ut aminosyror till kroppen vilket håller dig mätt under en längre tid. Body Science Casein förhindrar mycket effektivt muskelnedbrytning, så att du hela tiden har goda förutsättningar för muskeltillväxt!

Sen läste jag att detta kanske kan hjälpa mig så jag inte tappar så mycket hår som jag gjort nu det sista halvåret. Hoppas! Det ska stärka både hår, naglar och ge bättre hud. Bara massa plus! =)

Så nu måste jag ju leta reda på några bra recept på protein pannkakor! Har ni några förslag? Jag återkommer i veckan med vad jag tyckte om smaken och lite senare om det har hjälpt mig nått. Men det är alltid roligt att testa något nytt! =)

Hoppas ni får en lugn och skön söndag! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar