Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Lördagsmys och frestelser

2013-09-01

Blev åter igen inte så mycket sömn i natt. Och den där jädra inre väckaklockan hjälper ju inte till den heller! Runt kl 06 så vaknar jag, varje dag. Suck! Någon mer som har det så? Konstigt att kroppen kan ställa in sig så på saker!
Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men det blev soffan och mys med film iaf och pizza!! Himmelskt gott var det!
 6 pp för liba brödet och sedan 2 pp skinka och 2 pp light ost på och banan och curry! SÅ GOTT!! Jag räknade faktiskt inte pp på kebabsåsen igår kväll, Jag hade en hel del points kvar så kände att det behövs inte.
 
Kvällen fortsatte med mys i soffan, det va ju lika gott det! =) Har dock ingen koll på vad ett glas baileys kostar i pp men efter som jag inte tog nått godis idag så fick det bli det!
 
 
Men idag är det slut på det roliga! Nu är det sista faste dagen för denna veck. Går fint som vanligt! Sitter och göttar mig med denna just nu.
 
 
Den smakade riktigt mycket melon faktiskt, jag tyckte den var riktigt god och bara 3 kcal! Kan inte bli bättre!
 
Jag har tänkt lite på det här med 5:2, det verkar som om en del har missuppfattat den helt. Man kan ju inte tro att man kan fasta två dagar i veckan och sedan äta på ”som vanligt”, jag menar om du har ett ”som vanligt” som innebär godis, kakor, chips och massa fett. Då kan du inte räkna med att gå ner en massa. Utan när det skriver i tidningen som vanligt menar de ett normalt kcal intag, detta är ju beroende på om du är kvinna eller man.
Tidningarna har ju en tendens att försköna allt och få det att verkar lite bättre än det är.
Jag kör ju 5:2 tillsammans med viktväktarna. Jag skriver iof inte upp alla mina points som jag använder på en dag. Men jag har ju hållit på så länge med detta så jag vet ju på ett ungefär vad jag får äta. Jag väger alltid min potatis, mitt ris och min pasta. Potatis 200g och ris 120g och pasta 130g. Detta brukar vara lagom. Bröd som jag äter får vara max 3 pp per skiva eller 5 pp för två skivor. Brukar hålla mig till max 8 pp till frukost och lunch och middag runt 10-12 pp. Sen tar jag alltid en kopp kaffe och någon frukt och ev nått extra (2-3pp) vid 15 tiden. Och är jag hungrig på kvällen ja då tar jag nått litet då, 0-5 pp. Det beror lite på vad jag ätit under dagen. Alla dessa points är ju ca, det kan bli mer eller mindre på några mål. Men jag känner att så länge jag väger det viktiga och väljer light före de feta så fungerar det bra, det märks ju tydligt på vägen just nu iaf! =)
Så funderar ni på 5:2, gå inte en nit från tidningarna nu utan håll er till nyttiga saker även de dagarna du får äta. Och för mig har det varit ganska enkelt efter som sötsuget helt är borta! Jag gjorde precis i ordning fika till barnen, nybakta bullar (eller nu lät det lite fint, det var frysta färdig gjorda som jag värmde på i ugnen) men det luktade gott men jag blev ändå inte sugen eller frestad på att ta någon.
Ni anar inte hur skönt det är!! *Njuter*
Nu ska jag slappa lite i soffan, försöka ladda batterierna lite. Kan väll inte vara speciellt normalt att man känner sig helt mentalt slutkörd efter 3 månaders semester och nu börjar skolan på onsdag. Suck. Får se hur det går.
Nu mot kaffebryggaren sedan tillbaka till soffan och del två av Sagan om ringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar