Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

The joys of parenthood

2013-08-14

I natt fick jag mig en återblick i hur det är att vara småbarns förälder och jag saknar det inte =P
Min "lilla", ja så liten är han ju inte han har ju fyllt 13 men han är iaf minst/yngst i familjen. Han väckte mig vid tre tiden av att han inte kunde sova, det kändes konstigt och han skaka. Jag borde redan då förstått vad det handla om men nej då....suck....jag tar mer honom ut i köket iklädd endast mitt täcke om mig och ger honom en alvedon och ett glas vatten och orden det blir nog bättre strax nu. 30 sek senare står jag i ett hav av spya. Lyckades få tag i en bunke som står i diskhon och det mesta hamnade där i men även också på golvet, på skåpslukorna och på mitt täcke och mig. Jätte kul och mysigt, oooojaaaaaa.
 
Efter det lyckades iaf han somna om gott men en annan kunde ju inte somna för man låg och lysna efter honom. Sen blir det ju inte bättre av att man själv inte vill bli sjuk och ligger och inbillar sig massa dumma saker som att magen börjar kännas konstig. Tog iaf det gamla hedliga husmorskuren innan jag la mig, 10 vitpepparkorn. Och peppar peppar, än så länge har jag inget kännt och frukost har jag fått i mig också! =)
 
På tal om frukost, det va rätt gött att få äta nått ordentligt efter gårdagens del ett av två i 5:2 veckan. Men det va inte så illa som jag trodde med det där. Jag fick ju äta 500 kcal iaf och så här la jag upp dagens mål
2 koppar kaffe med 1 dl mjölk i varje = 80 kcal
1 liter osötad nyponsoppa = 150 kcal
2 * 100 g kvarg = 130 kcal
1 kopp viktväktarnas varma choklad = 40 kcal
1 riskaka = 38 kcal
1 nektarin = 52 kcal
 
Slutsumman 490 kcal
 
Drack givetvis en del vatten under dagen också.
Men tycker att det funkade riktigt bra och jag kan inte påstå att jag gick hungrig under några längre stunder =)
 
Idag ska jag testa ett recept på en macka jag såg på instagram, det är med avocado och stekt ägg på rostat bröd, ska bli intressant att se om det är nått gått. Tänkte jag skulle lägga upp bilder på min mat dag, så jag själv har koll på vad jag stoppar i mig, ett tips jag fick på en hemsida.
 
Så summan av mitt nya liv är att två dagar är avklarade, bara resten av livet kvar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar