Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Nya försök och skolstart!

2013-09-03

Ja ingen kan ju någonsin säga till mig att jag inte försöker iaf. Rätt skönt att vila i den känslan. Ibland är man på vippen att ge upp helt så ”borstar man av sig lite” och gör ett sista försök, brukar dock bli många sista försök ibland men ändå. Nu har jag försökt igen. Responsen blev väll inte så optimistisk som man kan hoppas på så nu känner jag att jag backar igen och nu väntar jag, det kan ju vända och ibland läser man in fel saker för att man själv inte mår jätte bra.
Hoppet är ju det sista som lämnar en säger man ju!
Bilden hämtad från www.oldcountrycrows.com
 
Imorgon börjar skolan ska bli roligt att komma igång igen! Är så klart nervös hur det ska gå med allt om jag orkar hålla koncentrationen uppe men det löser sig nog! Är lite nervös över att börja ta prover också, skulle vilja haft mer träning innan jag går ut på praktiken nästa vecka men det är nog inte möjligt. Suck. Vet inte alls om det kommer gå. Ska fråga om jag får träna lite på mina klasskamrater som kommer vara på samma VC som mig. Ja då menar jag inte sticka dem utan att spänna åt armen och bara känna efter vart jag skulle kunna sticka dem =). Sen får jag träna mig lite extra på skolan så fort det får upp tränings tiderna igen.
 
Jag tycker det är så himla skönt att jag har kontrollen på min mat, under dessa lite extra jobbiga veckorna så har det ändå flugit på hur bra som helts och jag har inte tröstätit en enda gång! Det är STORT! Känner igen att det är maten jag kan ha kontroll över, hade samma känsla sist när jag gick ner så mycket! Gött!
Idag är det en fastande dag igen. Har precis druckit upp min första kopp kaffe med mjölk, 40 kcal. Sen blir det som vanligt lite nyponsoppa och ikväll även lite kvarg. En tomat ska jag mumsa i mig också! Men nu får det nog bli en liten promenad med Thelly.  Jag får inte glömma att köpa mitt tåg kort idag så jag kan ta mig till skolan imorgon! En nätt liten utgift på ca 1150kr. Så kul! Hade jag inte varit student hade jag fått betala 1500 kr så det är ju ändå lite mindre än det kunde ha kostat.
Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar