Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Pizza heaven och konsert!

2013-08-17

Fredagsmys på hög nivå igår. Först blev den en spontan sushi lunch med världens bästa dotter och hennes underbara kompis. Åh himmel så gott det är! Och så lite points! Me like!! =)
Sen på kvällen va det ju dags för den där pizzan jag så längtat efter, och den va precis lika god! Förstår inte varför jag inte tänkt på att ha banan och curry på hemmagjord pizza innan?! HUR kan jag ha missat den tanken?! Men nu är jag back on track! 7 pp för botten (1/4 del av paketet) och 2 pp för skinkan, 2 pp för light osten så 11pp för hela pizzan. Bananen är ju fri och mättar massor *tummen upp* Jag hade iof kebabsås på också, jag måste ha det! Så det blev väll ca 4 pp sås. MUMS!!!
Och kvällen avslutades med 50g Favorit mix = 6 pp
 
 
Satt och funderade igår kväll när jag åt chipsen att jag faktiskt inte varit så godis sugen denna veckan, vilket egentligen är helt jävla otroligt efter som jag är en så stor godis råtta. Kan det ha att göra med faste dagarna? Hm, ja egentligen spelar det ju ingen roll, bara hoppas att det fortsätter så! Skulle göra allt så himla mycket enklare.
 
Nu på morgonen testade jag en till ny sak. Ett recept jag hitta på instagram. Mosa en banan, vispa ett ägg och blanda ihop. Stek som små plättar (enklare att vända då) med lite smör ( mängd bestämmer du själv, beror på hur mycket pp du vill lägga på det. Jag va snål så det fastna lite...) I orginal receptet skulle man ha jordnötssmör i smeten men det hade inte jag. Jag hade ohoj choklad sås på pankakorna, men tänkte testa någon gång att blanda lite jordnötssmör med lite kvarg och ha till. Tyckte det lät hur gott som helst men det gjorde inte gubben. =P Men sen är ju inte han en sån gottegris som jag.
 
 
Det blev faktiskt helt okej och det mättade bra! Ägg 2pp, banan 0pp, smör 1 pp och 15g ohoj sås 1 pp så allt detta 4pp. Jag hade en kopp kaffe med mjölk till också, 1pp. Så min frukost kostade bara 5 pp idag! =)
 
Bilden tagen från : www.sonicabuse.com
 
Igår blev det bestämt att jag och gubben ska på konsert ikväll. Roger Water och hans The Wall turne. Kan ju inte på stå att det är någon jag lysnar på vanligtvis, jag kan nog ärligt talat inte säga att jag vet en enda låt som han har gjort. Men när gubben nämde Brick in the wall så trilla en polett ner, även om poletten va mycket liten =P Men det verkar som om showen kommer vara grymt bra (antar att det är för att kompensera upp för den mindre bra musiken =P Hehehe, men jag kan ju ha fel!)  Här har ni en länk till hans trailer =)
http://www.youtube.com/watch?v=ggkNk47HoLk
 
Ska bli kul att komma ur soffan lite iaf!
 
Nu får jag nog ta och ta tag i dagen. Får snart besök av dotterns pojkvän och hans föräldrar! Ska bli roligt! Fikat kommer bestå av en viktväktar vänlig marängsviss! Gottigottgott!
 
Pöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar