Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Lite mer ner och blåsta människor!

2013-10-18

Ja men då så! Det gick ju bra denna veckan med! -0,9 kg visade vågen idag, detta trotts ”fel tid på månaden” NÖJD!

 
 
Helgen kommer dock bli en helg fylld av mat. Ikväll blir det ryggbiff med lite göttigt till och jag ska passa på att mysa lite med Kevin idag så det blir väll en lunch med honom sen kanske vi ska baka lite och imorgon kommer vi ha lite goa vänner hemma så då ska vi också mumsa på massa gott och om inte detta vore nog så kommer det vara en fest på VFU:n på söndag och då blev det också lite god mat tydligen. Får se hur jag gör om jag kommer vara med eller om jag håller mig uppe på avdelningen med de som inte ville vara med.

Ska ta mig en promenad med Thelly strax innan jag hämtar Kevin och sedan tänkte jag försöka få med Kevin på en runda i fontin innan vi åker hem. Efter det är jag nog i mål igen med veckans gå plan, då ska jag nog ha kommit över 1 mil. Det har jag nog redan gjort med tanke på promenaden igår med en av boendena men då missade jag ju som sagt var att starta runkeepern så då kan jag inte räkna med den! (sånna är mina regler =P Hahaha)

 

Det var lite om 5:2 metoden i tv idag, det är bra konstigt att de som gnäller över alla dessa olika bantningsmetoder oftast är smala! Det fattar ju verkligen ingenting, de tycker oftast att det är ju BARA och så gör man BARA så och si och så vidare. Men det är inte BARA! Jävla idioter! Att människor kan vara så jävla dumma i huvudet! Det är väll knappast så att de flesta av oss som är större har valt detta. Man kan väll inte rå för vilka genetiska föresättningar man har i livet, eller hur kroppen bestämmer sig för att fungera och förbränna. Vi är ju alla olika på alla sätt och vissa kan äta vad fan som helst och hur mycket som helst och inte gå upp ett gram och andra kan inte ens titta på choklad utan att gå upp ett kilo. Och vissa bantningsmetoder funkar för vissa medans det inte alls funkar på andra. Det är väll skit bra att det finns så många olika alternativ så man kanske kan hitta nått som funkar för en själv! Jag älskar 5:2, det har hjälpt mig med sötsuget och jag tycker verkligen om de dagarna jag fastar och kan faktiskt se fram emot dem! Speciellt om jag har haft en helg där man kanske ätit lite för mycket och magen är svullen och man känner sig tung, efter en 5:2 dag mår jag bra igen och känner att jag är på banan. De där dagarna ger mig massor med motivation. Och vikt väktarna har jag ju kört så mycket innan så de kan jag, men som jag sagt innan jag för inget protokoll på mina poäng utan jag har mest koll på potatis, ris och pastan och bröd. De andra väger jag inte men jag försöker hålla mig till lättare alternativ. Och vet jag att det kommer nått fetare på kvällen så tar jag nått lättare på dagen, försöker jämna ut det och få en balans. Nä dra åt helvete alla ni smala kändis vetare som är så ”mycket bättre än alla andra” och har all tid i världen till att träna och har massa pengar att köpa all nyttig och fräsch mat som ni vill. Har ni inget vettigt att säga håll bara käft!

Så det var det jag ville säga! Pöss och hej och ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar