Jag.

Jag.

tisdag 26 november 2013

En rockstar på zoo.

Hejsan!

Första fastande dagen för veckan snart avklarad. Har gått bra som vanligt, det är verkligen som om kroppen vet om att idag är det ingen ide att gnälla för jag får ändå inget! Hahaha!

Har varit ute på promenad idag med så klart, blev en mysig och uppfriskande promenad längst gamla zoot här uppe och vidare in i skogen. Tror jag ska fortsätta gå den vägen, i alla fall fram tills det kommer snö sen får jag gå den andra vägen igen för det lär absolut inte ploga där! Hehe.

Tyvärr la mobilen av efter en km så jag fick starta om den och fortsätta från stället så runkeepern blev uppdelad i två delar, men men. Jag körde på, missade bara några meter. Det blev 5,7 km och jag förbränden 472 kcal! Heja mig! Idag som jag sa innan är ju en fastande dag då jag bara får äta max 500 kcal. Det spelar ju absolut ingen roll hur mycket jag förbränner dessa dagar jag får absolut inte ändå äta över 500 kcal. Så idag går jag kcal messigt ganska mycket back.



När jag kom hem och avslutade rundan på runkeeper så fick jag ett email om att jag redan nu har nått mitt 3 mil mål! Redan 4 dagar innan jag hade satt målet till! Bra va! Nu gjorde jag ett nytt mål och satte torsdag nästa vecka som sista dagen på. Får vi se om jag lyckas!

 

Kommer ni ihåg att jag sa här om dagen att jag skulle testa nått nytt? Det var den här Rockstar drycken! Den var riktigt god! Hade den till min lunch idag =) Bara 10 kcal per burk vilket känns helt okej!

 

På tal om bara 10 kcal, det här med sötningsmedel får många irriterade. Det är ju sååååååå himla farligt säger de. Och vist det kanske det är, det beror kanske på vilken sida man läser ifrån och vem informationen kommer ifrån men så är det väll med allt. Jag säger så här: Jag har gått ner över 80 kg med sötningsmedel och light produkter och jag hade INTE kunnat göra det utan dem. Så vad är farligast, att jag väger över 160 kg eller att jag unnar mig något gott (med sötningsmedel i) ibland? Av två onda ting, vilken ska man välja? Jag kan inte påstå att jag mådde speciellt bra när jag vägde så mycket, ska man väga in den biten också?
Nä jag kommer fortsätta unna mig dessa saker så får du unna eller inte unna dig vad du nu vill.

På tal om ingenting, eller i alla fall något roligare, jag har fått två nya tider på jobbet. Fredags kväll och söndag eftermiddag/kväll. Ja nu var det kanske inte de roligaste tiderna men men, det är fina pengar! Tackar! Jag hade lite planer med barnen på söndag som gick i stöpen nu men jag har världens bästa barn som förstår att pengarna behövs <3 Jag ska mysa lite extra med dottern imorgon iaf och sen ska vi ju hitta på något mer inom de närmaste veckorna. Sen hoppas jag på lite goda hembakta lussekatter och pepparkakor när jag kommer hem på söndag! Inte helt fel va?! =)

Jag måste verkligen skryta lite, jag har världens bästa ungar! Fy fan va de är bra! =) Tror inte det går att vara mer stolt över någon som jag är över de två! Älskar dem massor!

Nu ska jag strax hoppa in i duschen, stinker svett efter den där promenaden! Vet att det var något mer jag skulle ta upp idag men som vanligt har jag glömt av det! Hahaha! Vem vet, jag kanske kommer på det senare då hojtar jag till =) Puss och hej!

 

2 kommentarer:

  1. Tjoho skitsnygg är du, fasen vad du kämpat.. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Jessica! Men ska kanske påpeka att jag har ca 15 kg kvar tills jag är nere och ser ut som jag gör på bilderna längst upp, syftar då på de till höger! Hahahaha! Men jag hoppa jag är där innan sommaren! =D

    SvaraRadera