Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Lite ner, ut och helg!

2013-11-08

God morgon!

Ja ja ja….jag veeeet att jag inte ska klaga och gnälla egentligen. Men det hade varit roligare med ett lite större minus än vad det blev. Men jag hade det ju på känn.

 

Det blev -0,3kg. Det är ju i alla fall ett minus, eller hur? Och denna veckan blir ju inte mycket bättre. Ikväll blir det mys, imorgon blir det utgång med lite mat och dryck innan och söndag är det ju farsdag och då blir det ju också lite extra. Ja ja, blir det två kassa veckor får jag väll ta det och njuta av det roliga.

Jag tänkte testa en ny sak. Jag sa ju att jag skulle gå minst en mil i veckan, det gick ju så där när det regnade så. Så nu ska jag ändra och ställa klockan på 18.00 och då jävlar ska jag ut och gå! INGA jävla ursäkter! Ja om jag inte jobbar då, då blir det lite svårt. Vad tror ni om det? Kan det funka?

Jag funderar också på att ta in gubbens små vikter. Kanske kunde börja köra lite armar här hemma. Och lite rygg övningar. Känner att jag skulle behöva en starkare rygg och lite mer styrka i armarna nu när man jobbar. Blir en del lyft och drag. Fick för övrigt min lön satt nu. 117kr i timmen! Riktigt nöjd!
Nu är det ju bara att vänta och se hur mycket jag får jobba och hur mycket jag kommer hinna med det nu när nästa kurs börjar!

Vi tror att denna kan ta rätt mycket tid. Mycket att läsa och sånt. Men bara att hoppas det är intressant läsning annars har jag ju så svårt att hålla min koncentration uppe.

På tal om läsa men nått helt annat! Jag håller på att lyssna på Fredrik Backman – Min mormor hälsar och säger förlåt. Jag älskade ju hans förra bok – En man som heter Ove. Han är underbar! Har ni inte läst Ove boken så gör det! Man skrattar högt och i nästa sekund sitter man där med tårar i ögonen, helt underbar! I alla fall, jag lyssnar på den boken när jag är ute och går. Det får verkligen tiden att gå lite fortare! Detta ska jag fortsätta med, helt klart!

 
 

Nä nu måste jag fixa i ordning mig för jag ska ner till stan med P! Vi ska shoppa lite inför imorgon och mumsa på lite lunch och kanske kanske en frappe på starbucks! Var det jag som precis gnällde på att jag inte gått ner så mycket?! Hehehe…..men det är ju fredag! ;-) Och imorgon är det  lördag och så vidare! Hahaha!! Jag återkommer med bilder ikväll på vad jag handlat. Tänkte unna mig lite saker idag i alla fall för det gör jag inte så jätte ofta. Mätte mig idag och jag har ju tappat massor med cm på kroppen, både runt midja, studs och lår! Så himla kul! Såg att Kapphal hade 25% rabatt på alla sina byxor och jag såg ett par svarta snygga på nätet för 199 kr (-25%) så det får nog bli ett par sådana! OM det finns kvar, kanske är jätte utplockat nu. Men håll tummarna!

Puss och hej! Hoppas ni får en toppen dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar