Jag.

Jag.

söndag 24 november 2013

Pumpkin spice latte!

2013-10-08

Jahapp. Idag blev det inte riktigt som jag hade tänkt. Jag har haft en super mysig dag med C, tycker det är så himla roligt att komma ut och umgås lite med vänner! Finns inte så mycket tid över till det längre nu när de andra jobbar och jag pluggar och familj/barn. Så dagen har varit riktigt lyxig. Jag hade dock tänkt att dagen skulle gå i vikt väktare väg men nje, det blev ju inte riktigt så…dagen började riktigt bra (nu snackar jag endast matmässigt här för rolighetsmässigt och trevlighetsmässigt har det varit kanon hela dagen med C!)  men till lunch blev det så där. Jag var velig och viste inte vad jag ville äta, samma med mitt sällskap. Så vi velade upp och in till ett buffeställe och jag åt ju så klart inte en portion utan TVÅ stora portioner med pizza mm. Jätte gottigt så klart. Och om det inte var nog så hade jag ju sett att de börjat med pumpkin spice latte på starbucks och just pumpkin spice är något som de pratas så varmt om på instagram bland alla amerikaner så jag ville ju verkligen testa. Och testa gjorde jag och gott var det….
 
Jag hade hoppats på att jag skulle hinna rätta till helgens mofferi innan vägdagen men nu är det ju verkligen helt kört!
Jag har lite ångest, inte för att jag har haft det mysigt och ätit gott och mått bra för det har jag utan för att det antagligen kommer ett plus på vågen vilket då betyder ett steg längre ifrån målet. Jag vill ju vara i mål tills sista maj. Det är ju självklart inte kört och det är ju första veckan jag ”fuskar” på och då har jag ju ändå hållit på i åtta veckor. Nä, nya tag imorgon och nu får det allt dröja med fuskerier. Finns ju faktiskt mycket gott där ute som inte kostar massa pp som man kan äta och njuta av.
Nu gott folk ska jag sätta mig i soffan och slappa ett tag innan det är dags att börja med middagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar