Jag.

Jag.

söndag 11 maj 2014

Tårta på en söndag?! Ja tack!

God kväll.

Som vanligt har det varit fullrulle hela dagen. Tog med Kevin till Kungälv för att ha en liten mysstund med honom, vi åt lunch på Mc Donalds. Rekade läget lite på deras hemsida för att veta vad jag skulle beställa och de har kommit en ny caesarsallad tydligen. Det skulle finnas en low fat dressing till den men naturligtvis så  fanns det inte hos dem.....varför kan inte kedjorna ha hemma det som de ska ha? Det blev i alla fall en sådan sallad. 



När jag räknade på deras hemsida så låg den på 6 pp vilket var fruktansvärt bra! Jag tog dock bort alla krutonger för jag tyckte inte de var så himla goda, men jag räknar ändå salladen till 6 pp.
Helt klart värt att testa och den där kommer jag att köpa fler gånger under sommaren!

Jag passade även på att bjuda in D,s föräldrar på fika idag. Gjorde en marängtårta.



Den blev skit ful men väldigt god! =)
Jag räknade att den skulle vara för 6 personer och en bit blev då 6 pp. Jätte mumsig!

Och äter man fika så måste man ju röra på sig, eller hur? ;-) Hade ju redan bestämt mig för en cykeltur så det var bara att snöra på sig skorna och sätta på sig hjälmen och köra.



Två mil på under 1 timma, det tar sig! Nu vet jag ju inte om det är så himla bra....vilket det absolut säkert inte är men ja ja, det va bra för mig i alla fall! =)

Nu är middagen uppäten, blev grillad kyckling med sötpotatis och brysselkål och en bea gjort på 5 % fraiche, mums! Så nu ska jag spendera sista timmarna i soffan. I morgon är det dags för skola igen. Måste erkänna att jag har lite panik över kommande tenta.....
 
Ha en skön kväll och hoppas ni får en bra start på kommande veckan! <3 Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar