Jag.

Jag.

lördag 3 maj 2014

Min degklump på magen är borta nu!

Ja men god morgon på er!

Vill börja med att tacka er för alla snälla ord jag fick av er igår! Jag har en tendens att glömma av hur långt jag faktiskt kommit och framförallt hur nära mitt mål jag faktiskt är!



Jag förstår in te varför jag har så bråttom, spelar det egentligen någon roll om jag kommer i "mål" nu eller om ett år? Så länge som jag mår bra och kämpar spelar det ju egentligen ingen roll. Det är ju inte så att man tävlar mot någon utan jag gör ju detta för mig själv! Glömmer bara av det ibland i min iver.

Jag har kastat mitt inte äta godis löfte åt helvete bay the way. Jag har beslutat mig för att gå på ett ännu svårare löfte!! Att lära mig vad LAGOM är! Ja ni förstår ju att detta inte kommer vara lätt men skam den som ger sig! Jag ska! Gårdagen gick iaf super bra! Vi köpte marabous två nya choklader för tt testa och jag tog en rad från en av dem och två rader från den andra och sen stoppade jag mig själv. Sen blev det ca 50 gram med lösgodis också från Kevin. Så vist det blev ju några points men inte alls som det hade varit innan på helgerna. Så första dagen check! =) Känner mig lite stolt faktiskt! Kan för övrigt rekommendera den där nya chokladen, mums! 
Förutom chokladen mumsade jag och töserna på jordgubbar! De börjar bli bra igen nu, dessa var också söta och goda!


Jag strödde över lite sötningsmedel på dem också, vill ha de sött och gott!

Och eftersom det var fredag var det så klart dags för en fredagspizza!



Bella sa att detta var den godaste pizzan vi gjort, så 10 av 10 möjliga för polars tunbröd! 
Tänkte faktiskt göra en till lunch idag också fast ta lite mindre ost och skinka på så jag kommer landa på ca 7 pp för hela pizzan. (kommer inte ta någon kebabsås på till lunch för att hålla nere pointsantalet) Helt sjukt att man kan få så stor pizza för så lite pp! 
Vad brukar ni ha på eran pizza? Nått bra förslag på points snåla alternativ? 

Jag har ju lovat er länge nu lite före och efterbilder. Idag tänkte jag ni skulle få se en. 
När jag gick ner från över 165 kg till 85 så hängde så klart inte all hud med. Jag hade turen och träffade en helt otrolig kirurg som tyckte att jag hade varit fantastiskt duktig som gjort hela jobbet själv utan några genvägar (ber om ursäkt för det jag skrev här innan, dumt!! Alla sätt är bra utom det dåliga!) så jag fick faktiskt hjälp med att operera bort all hängande hud. Och som ni kan se, det var en hel del hud som försvann!


  Det var som en degbit som hängde längst ner på magen. Inte alls kul kan jag säga! Bilden längst upp är från igår. Så ser jag ut idag. Ärren syns knappt, det som syns mest är alla bristningar som blivit under åren som överviktig. De kommer aldrig att försvinna. Som ni förstår så ångrar jag inte den operationen för fem öre! Och på köpet fick jag mig en ny navel! Hahaha! =) Sa alltid att när jag blivit smal och hade opererat mig att jag skulle göra en navel piercing men nje. Det är nog inget för mig! Hahaha! Börjar ju faktiskt bli gammal nu! ;-)

Nä gott folk, nu ska jag försöka mig på att cykla 2 mil! Detta har jag inte gjort sedan jag var kanske 12-13 år! Sen får jag väl ta och åka till Maxi och köpa mig lite myrmedel. Har ju fått en myrinvasion i hallen =/ mindre kul! Ha en skön lördag! Det ska jag ha! 
Ikväll ska jag och några vänner testa nya Mr Johanssons i Älvängen. Ska bli gott och KUL!  Pöss!!!

3 kommentarer:

  1. prova med tunnfisk musslor o räkor det är gott mamma

    SvaraRadera
  2. Herregud va duktig du är Jessi! Hejja hejja dig! :-) / Lotta

    SvaraRadera