Jag.

Jag.

lördag 24 maj 2014

Mums-mums!

Hej hej

Sitter här i soffan och gäspar. Vaknade trött idag och har varit så himla seg hela dagen. Verkar inte vilja släppa.
Lovade sonen igår att vi skulle äta lunch på Mc Donalds idag och så fick det bli! Han tog chicken nuggets och jag tog en ceasarsallad.



Den ser kanske inte mycket ut för världen men den är faktiskt riktigt god, och mättande!! 6 pp för denna salladen. Då ingår det även krutonger i salladen men jag tog faktiskt bort dem för jag är inte jätte förtjust i dem. Tyvärr så hade de inte ceasar light dressingen här heller men jag tycker inte det spelar så stor roll, den blir inte så torr ändå så det funkar att äta utan dressing.

När vi skulle åka dit fick jag syn på Kevins skor, det var ju för bövlen stora hål i sidan på dem! Jädra unge och inte säga till när skorna går sönder! Som tur va hittade vi ett likadant par när vi var och handla så det fick bli ett par sådana, fast denna gången tog vi vita.
Antar att det ingår lite i hans ADHD diagnos att han faktiskt inte bryr sig! Han skiter fullständigt i vad han har för kläder på sig och om det matchar eller om de e ut eller in! Goaste ungen! Jag hittade denna på facebook, tyckte den var ritkigt bra den här videon. Har ni inte kollat på den innan så snälla ta en koll nu, det kanske får er att tänka till en extra gång innan ni blir irriterade på folk eller dömmer dem lite för fort!


Det fick mig att tänka till en gång extra och jag lever ju ändå men ADHD så nära in på. Även jag har svårt att förstå och glömmer ibland av alla problem delar som Kevin faktiskt går igenom varje dag. Han är verkligen en helt otrolig unge och jag älskar honom precis som han är och skulle verkligen inte ändra en enda sak med honom! 
 
När vi kom hem slängde jag mig i soffan, ville låta maten smälta lite innan jag begav mig ut på veckans sista löprunda. Kan inte påstå att jag va speciellt sugen men det är bara att be ge sig ut ändå! Igår fredag hade jga min vilodag tillsammans med min ätar dag så det fans liksom inga andra alternativ! 
 


Jag blir så frustrerad och irriterad och även lite besviken på mig själv när jag inte orkar mer pga värmen. Jag funkar bara inte när jag blir överhettad. Jag kan cykla och gå när det är kokhett ute och jag älskar det MEN springa när det är för varmt det går bara inte, inte springa långt iaf.....jag blir så arg! Kroppen vill mer men hjärnan (menar inte tankarna för de är med mig) utan insidan av kroppen kokar. Svårt att förklara....
Just nu känns det ju som att milen är väldigt lågt bort.....

Och mina appar visar olika hela jävla tiden. Map my run visar att jag har sprungit 5 km och förbränt 636 kcal. Medans det programmet som är med i min Samsung mobil, S Healt visar att jag sprungit 6.21 km och förbränt 377 kcal! 
Vilken ska man gå på liksom?! Jag la ner runkeepern för att den tappa sin gps hela tiden och gick över till dessa men nu vet jag inte längre....är det någon som kan rekommendera en BRA app? Jag kan tänka mig att betala någon/några 20-lappar för den OM den verkligen är bra. Kcal förbrukningen spelar mig kanske inte så stor roll men distansen vill jag veta så jag kan pusha mig själv till att springa längre och ha koll på hur långt jag sprungit. 

Resten av kvällen ska jag spendera i min ensamhet i soffan. Jag har laddat upp med suveränt "lördagsgodis"
Massa jordgubbar och två mums-mums står på kvällens meny! =) Går då ingen nöd på mig inte! Har även lite chokladsås som jag ska ringla över för jag tror minsan att jag kommer ha 2 pp över efter jag ätit min pizza! =)

Jag bestämde mig nämligen för att göra pannkakor igår istället för den vanliga fredgaspizzan. Så ikväll får det bli en lördgaspizza i stället! Pannkakor är det ju så jädra mycket points i så det kan man ju inte äta på en vanlig dag, inte vanliga hederliga hemma gjorda pannkakor iaf, inte om du ska bli mätt...så jag gick verkligen all in igår, tårta, pannkakor, godis!! Och ett glas baylis blev det också när jag satt och hade film mys med C igår!! Det var riktigt mysigt att bara sitta och umgås lite, inget märkvärdigt alls bara en film, lite snack och gott att äta och dricka! Helt underbart!! Ser fram emot sommaren nu med massa grillkvällar och mys!

Nu ska jag strax sluta tjöta men först en snabb fråga! Är det någon av er som har erfarenhet av BCAA? Bra/dåligt? Funderar på om det kanske kan vara nått att investera i nämligen. Finns som dryck och vad jag kan läsa mig till ska den vara god. Ska läsa på lite till.

Nä nu ska jag gå och göra pizza! Ha en skön lördag! Puss

1 kommentar:

  1. God kväll! Jag tar alltid BCAA 2 ggr/dag. Massa redan färdigspjälkat protein och alla aminosyror kroppen behöver rätt ut i blodet på att litet kick. Puss o kram vi ses imon!

    SvaraRadera