Jag.

Jag.

måndag 12 maj 2014

Får man lägga sig nu?

Så tröööööött!!!

Sov så himla kast i natt. Hade en skit intressant föreläsning om diabetes idag. Läraren var grym och allt blev verkligen super intressant! Kände att energin redan på väg hem från skolan började lika noll så slängde på mig löpkläderna så fort jag kom hem och begav mig ut. Hade jag väntat hade jag säkert inte gjort det.



Men det är alltid skönt när det är klart! Det var riktigt trötta ben som bar mig runt idag men skam den som ger sig! Det går som sagt va inte fort i uppförsbackarna, och det är MÅNGA uppförsbackar på den här rundan, men jag kämpar i alla fall på! Snart under 30 min på 5 km vilket jag är super nöjd med!
Jag ska ta mig runt en mil innan sommaren är slut. =)

Jag glömde faktisk ta en bild på min middag, nä nu ljög jag faktiskt....jag orkade inte bry mig om att ta en bild för jag är trööööööött! 
Middagen idag blev så sjukt god! Potatis med kassler och en helt vanlig sallad. Potatisen var så himla god! Brukar inte bli lyrisk över en potatis men dessa var riktigt goda!
Jag gjorde en sås till också.
 


Denna chutneyn , valfri mängd blandat med en burk 5% fraiche och sen lite salt och peppar, klart!!
Alltså ni anar inte hur göttigt det blir! Fick detta receptet av två goa vänner för många år sedan och blev helt lyrisk första gången jag fick den. De har dock i hackade jalapeños i sin röra också, blir mer hetta då, också super gott! Denna såsen passar bra till massa olika saker. Som kasslern idag, och grillat, den är jätte god att ha på en helt vanlig sallad också! MUMS säger jag bara!
 
Skulle vilja gå och lägga mig men det är väl lite väl tidigt antar jag....så sätter väl på en film och små sover till den istället. 
Har 5 points kvar idag så ikväll ska jag testa en ny protein bar. Testade den med pepparkakssmak i helgen, den var okej/god men absolut inte lika god som kola/cocos smaken. Ikväll ska jag nog testa mint tror jag. Återkommer imorgon med vad jag tyckte om den. 

Natti! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar