Jag.

Jag.

tisdag 20 maj 2014

9 pp över!!

Jahapp, ännu en dag snart till sin enda. Dagen har spenderats i sängen med en STOR hög med papper. Har pluggat inför tentan men kom bara halvvägs genom pappershögen. Det är så sjukt mycket!

Frukost blev det vanliga, chiabröd med mitt vanliga pålägg och en kopp kaffe. Snabbt fort och lätt och jag står mig bra på det!

Till lunch blev det en favorit i repris!


Findus köttfärssås med spagetti och eftersom jag äter detta till lunch idag ja då blir det samma som lunch i morgon! Haha! Men i morgon är det skola så det blir bra att ha en färdig låda med sig.

Efter lunch och några timmars plugg till bestämde jag mig för att bege mig ut för dagens löptur.
Fy fan säger jag bara! Det var ju alldeles för varmt för att springa!! Jag hade löpningen i benen, orken fanns och jag hade tänkt att springa mycket längre än de jag gjorde. Men den gassande solen och den tryckande värmen gjorde att jag inte pallade mer än detta....lite besviken faktiskt för jag hade tänkt att spräcka mitt rekord i dag =(


Jag blev helt knäckt när jag kom hem, svetten rann och jag fick sitta ute i bara T-shirt ett tag innan jag hoppa in i duschen och ja den blev inte mycket bättre! Jag höll på att tuppa av så jag fick sätta mig ner tre gånger för att jag inte skulle svimma! Det tyckte jag inte alls om! Men nu är ju allt som vanligt igen så klart.
Men vist är det tråkigt när man hade planerat något och va så taggad för att göra ett så bra jobb som möjligt också skiter det sig! Får hoppas på helgen i stället.
Det som var possessivt var ju att jag tyckte att backarna kändes mycket lättare! Eller mycket...hahahaha det var väl att ta i men det kändes bra!

Efter en stund i soffan för att återhämta mig lite var det dags för att börja med middagen. Gjorde det enkelt för mig idag, pommes med kotlett och sås på 5% crème fraiche.


9 pp av massa mums! Det som är enkelt behöver inte vara fett eller ta lång tid att göra.
Har inte gått åt så mycket points idag så nu har jag hela 9 pp kvar för kvällen! Vad ska man hitta på för kul då? Blir väl kanske nån rostad macka eller om jag ska göra en efterrätt av nått slag....men då måste jag åka och handla och det vete fan om jag orkar.....men jag kan ju leta efter en light variant på en äppelpaj kanske.
Grejen är ju att man bör äta sina dagliga points så det är ju inte så att jag bara kan låta bli att äta dem heller. Och jag lär bli hungrig sen ändå så lika bra att planera in nått bra. 

Nä nu ska jag sluta babbla på ! Jag ska sätta mig och leta lite sommar resor. Är så jävla sugen på att få komma bort och iväg lite. Hade planer men det gick vist åt helvete =( .....så får väl kolla lite själv....fast har ju egentligen inte pengar till det.... men drömma får man ju, det är gratis har jag hört.....

Puss!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar