Jag.

Jag.

söndag 18 maj 2014

En knut i magen.

God morgon.

Känner att stressen börjar ta över mer och mer nu. Sover dåligt, vaknar ofta och tidigt. Mycket måsten just nu. Idag MÅSTE jag hinna cykla en timma innan jobbet, jag MÅSTE hinna dammsuga och jag MÅSTE hinna laga mat så jag kan äta lunch och ha med mig middag till jobbet och jag MÅSTE hinna fixa nått till barnen också. Och jag MÅSTE ha detta gjort innan kl 13.15. Och just de ja jag skulle verkligen behöva plugga också.... Jag MÅSTE sätta de här tentorna.....skulle i alla fall VILJA sätta dem.....men jag får inte tummen ur att plugga till dem. Har ingen ork till det på nått sätt.
Kanske har det att göra med att jag är osäker på om jag valt rätt nu..... än så länge bockar jag bara av saker som jag INTE vill göra inom det här yrket. Jag vill nog jobba med ungdomar. Då måste jag antingen utbilda mig till barnmorska för att kunna jobba på ungdomsmottagning eller så måste jag utbilda mig till DSK eller barnssk eller skolssk för att få jobba som skolsyster. Wäää! Vete fan vad jag ska göra. Det löser sig väl......

Igår var ju en underbar dag, lagom varmt för en långpromenad!



Det där är verkligen livet! Tänk om varje dag kunde vara som det är nu?! Ja kanske lite lite varmare. Men tänk om man bara kunde snöra på sig skorna och bara gå ut och gå precis när man ville! Himmelriket!

Gårdagen flög förbi fort som varje dag verkar göra nu. Fattar inte vart dagarna tar vägen! 
I fredags hade jag min fuskdag, har ju en dag i veckan där jag unnar mig. Igår sparade jag 17 pp till kvällen för då skulle vi på kalas, åt jätte god grillad kyckling med lite potatissallad och en vanlig sallad och till efterrätt en tårtbit. Allt kändes bra och var riktigt nöjd med mig själv. 
Så kom vi hem och jag smäkte i mig några hg lösgodis.....jävla idiot! Fan jag skulle ju inte göra det! Nu får jag avstå fikat på måndag med studiegruppen. Äta onyttiga saker tre dagar på en vecka är inte något jag tycker är okej, inte för mig. så då får jag skylla mig själv helt enkelt! Jävla pucko! (Förlåt gruppen....)

Idag är en ny dag och gårdagen är inget jag kan göra nått åt så jag kör på som vanligt.



Den vanliga 7 pp frukosten är nu intagen och så fort jag är klar här och maten har smält lite ska jag ut på cykeln, 2 mil som vanligt. Börjar jobba 13.45. 

Nä det är väl lika bra att jag lyfter på rumpan 3 timmar och 45 min tills jobbet börjar...tick tack....

Hoppas ni får en lugn och skön söndag! Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar