Jag.

Jag.

onsdag 14 maj 2014

Guuu så gott!!!

Vaknade i morse och tittade på vädret i mobilen.


 
Fattar ni va gött! Hej då regn och välkommen hit sol och värme! Som jag har längtat! 

Idag mina vänner har jag varit duktig! Jag har pluggat hela dagen! Eller ja, i alla fall fram till kl 15 så nästan hela dagen! =) Kändes riktigt bra. Nu är det två dagar i skolan och då blir det dock inte så mycket plugg på kvällarna, blir så vansinnigt trött i huvudet efter en föreläsning. Och i helgen kommer det nog inte bli så mycket plugg heller. På söndag ska jag jobba 13.45-21.15. Goa pengar! Nu har jag i alla fall tre arbetande långa dagar så blir en bra lön! Spara, spara till nästa år!

Idag var jag inte så hungrig vid frukost men åt som jag brukar göra. Men där emot kl 10 vart jag riktigt hungrig och fick trycka i mig en banan. Det hjälpte ett tag men sen vid 11.30 mullrade magen på bra! Väntade dock till 12 som jag brukar göra.



Det var tredje dagen i rad jag åt detta till lunch. Varierade mig dock idag och tog morötter istället för tomat =P Lite måste man ju variera sig! Hahaha!
Jag tycker faktiskt Findus köttfärssås original på burk är riktigt god! Ger mig tre luncher, så himla skönt att slippa laga och fixa mat varje dag när man bara ska göra det till sig själv. 

Efter lunch var det dags att plugga lite till. Framåt tre fick det dock va nog och det var ju dags för ett mellanmål också, funderade på en kopp kaffe men insåg att tiden började rinna iväg, ville hinna med min cykeltur innan middagen så det fick bara bli en banan till, fast denna gången ett snäpp godare!



MUMS! Sen var det bara att snöra på sig skorna och bege sig ut på cykeln.Alltså jag säger bara AJ! Mina stackar sittknölar! Det gjorde skit ont de första 10 min sen domnade de nog bort. Ca 20 mil kvar tills jag ska vara van....



Det kom inte riktigt upp i 2 mil idag men så nära som det nästan går att få. Testade lite nya vägar och har hittat min träningsbacke, den backen som jag SKA lyckas cykla upp för.....nån gång....hahaha! Jag kom en tredjedel sen fick jag ge mig. Tänkte som så att kommer jag klara den så kommer jag orka med att cykla upp för backen från Netto och upp till mig. Det är väl aldrig fel att sätta nya mål.

Imorgon ska jag ju fasta så då kommer jag bara att ta mig en promenad. Tidigare har jag ju gått, sprungit och sedan cyklat och börjat om igen men jag tror det är bättre både för mig och kroppen om jag varvar löpningen och cyklingen med en promenad. Cykling, promenad, löpning, promenad och så vidare. Vad tror ni?

På tal om träning, jag har ju kommit av mig med mina squats, men såg på IG att man kan göra sittande squats, att man liksom "landar" på en boll eller annat och sedan upp igen. Är de lika bra? Jag testade det på vår fotpall och det kändes ju lika dant men ryggen verkade gilla det där bättre! Vad tror ni? Ska jag börja med det igen? 
Jag har ju börjat med situps också, gjorde 100 sammanlagt i måndags, olika varianter och idag har jag haft en sjuk träningsvärk! Hahaha! Det var inte igår jag hade det! GÖTT! Jag är riktigt sugen på att börja träna igen! 
 
Nu skiter vi i träningen och snackar mat istället! Säger bara pulled chicken. Nom Nom!



Så jädra gott!!!!
 
 Jag tog två lökar och delade dem i klyftor och la i botten av en lerkruka. 
Tog en halv vitlök och la alla klyftor bland löken (inte en halv klyfta utan halva av en hel vitlök). 
Kycklingen (3 stora kyckling filéer) kryddade jag med salt, peppar och chipotle chili pepper från santa maria, ganska mycket av chilin. 
La kycklingen över löken och hällde på en halv falska grill glaze typ som denna


Ta någon som du gillar. Denna gången hade jag i 0,5 dl vatten också för att göra det lite lösare. 

In med allt i ugnen i 3 timmar på 125 grader, längst ner i ugnen. Sköter sig själv! 
 
Sen lyfter du upp kycklingen i en form och drar isär den också fyller du på med lite sås från lergrytan, hur mycket sås bestämmer du själv beroende på hur torr/blöt du vill ha kycklingen. Man kan även blanda i löken och vitlöken om man så önskar.

Jag åt detta mästerverk med samma bröd som jag gör min pizza på, tunnbrödet. och en sallad på tomat, gurka, rödlök och sallad. La allt som en pizza och åt med kniv och gaffel. Över hade jag några droppar med taco sås och lite gräddfil. 

Brödet är 3 pp, gräddfil räknade jag till 1 pp. Kycklingen funderar jag på hur jag ska räkna, jag drog till med 6 pp. Kycklingen i sig är det ju inget i men glazen är det väl en del i. Men det blir ju inte så mycket av den som kommer med heller. Ja bestäm ni där ute själva hur ni vill göra med pointsantalet. Jag känner att jag hellre räknar lite för mycket än för lite!  

Nästa gång jag gör detta ska jag se om jag hittar riktigt chipotle frukt för att få lite mer hetta i maten. Tror det kan bli vrålgott! 

Nu mina vänner ska jag göra det jag är bäst på, äta en protein bar medans jag tittar på en bra film! Woop woop! Sussa gott sen! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar