Jag.

Jag.

torsdag 15 maj 2014

Och det var bäbisar över allt!!!

God kväll i stugorna
Har ni haft en bra dag? Själv har jag suttit på skolan och haft en mycket intressant dag! En föreläsning om pre och post operativ vård, va super bra och tiden bara flög! Dagar som detta gillar vi! =)

När jag kom hem var vädret fortfarande varmt och skönt så jag bara va hemma och vände och bytte skor och satte på Thelly sitt koppel så gick vi ut på en lång promenad! Så underbart skönt var det!



Och det var bäbisar över allt!!! Gäss bäbisar, kanin bäbisar och små får! Ur gulliga!! Man måste bara älska våren eller hur?! Önska man kunde hålla på och gå i evigheter men tiden räcker ju inte riktigt till. Hur mycket brukar ni hinna med att motionera på vardagarna och helgerna? Mina promenader brukar ju ligga mellan 35 min till som idag då ca 70 min. När jag springer blir det ju runt ca 30 min och när jag cyklar ca 1 timma. Promenaden är ju den som man orkar hålla på längst med, de andra känns fortfarande lagom. Ska bli skönt sen på sommarlovet när man inte längre har några tider att passa! =)

Jag fastar ju idag så det kommer inte komma massa matbilder som det brukar. Jag har ätit en bar och två portioner av mina "kalorifria" nudlar (250 gram är ju 20 kcal) med tomatsås. Ska strax mumsa i mig en till bar sen är kalorierna slut för idag!.

Ska bli intressant att se vad vågen säger i morgon bitti. Man hoppas ju så klart på ett minus. 90,2 kg låg jag på förra veckan, hade ju varit fruktansvärt kul att komma under det där 90 strecket. 5,2 kg kvar till mål. 
Jag tycker jag märker en hel del på kroppen nu. Som jag sa innan mina handleder är mindre, mina lår känns mindre. Kan dock vara hjärnan som spelar mig ett spratt men ändå kul känsla! Ska ta och mäta mig i morgon igen om jag hinner. Skulle behöva ta nya bilder också. Sista jag har tog jag 7 mars, så det är nog dags nu. Har ju skola i morgon också så får se vad jag hinner med. 

Håll nu tummarna för mig i morgon och ha en underbar kväll!! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar