Jag.

Jag.

lördag 10 maj 2014

Friday night boogie.

God morgon

Vaknade tidigt idag, eftersom de ringde från jobbet igår och fråga mig om jag kunde jobba idag 13.45-21.15 så tänkte jag att det är ju lika bra att gå upp då. Jag vill hinna gå ut och gå nån timma innan jobbet. Sen måste jag komma på något briljant att äta både till lunch och middag nu när allt blev hastigt ändrat. Har ide torka =/

Som jag nämnde igår pratade jag med L i torsdags och hon rekommenderade mig att börja springa i mer kuperad terräng och igår var det ju dags för första vändan. Vi har ett spår här som är sjukt backig och jag trodde faktiskt inte jag skulle klara av det men det gjorde jag!! Ansiktet är lika rött som kepsen är efter den rundan men vem bryr sig?! Hahahaha! Blev faktiskt riktigt stolt över mig själv efter den rundan!

Jag fick stanna en gång men det var för att ta av mig jackan för det blev för varmt för att ha på sig den. (Mår riktigt konstigt om jag blir för varm pga kläder, jätte skum känsla blir det) Det gick absolut inte fort bitvis men jag gav mig INTE! Här märkte jag så tydligt hur viktigt det är med att tänka possessivt och ge sig fan på saker för annars hade jag nog get upp flera gånger om! Ska bli intressant att se hur det kommer gå nästa vecka!



Efter rundan och dusch var det dags att hämnt Kevin för att köra honom till tandläkaren, han hade super fina tänder och bett tydligen så han behöver nog inte gå dit på nått år =) Efter passade jag på att springa in på Netto en snabbis. Och jag hittade dessa glassar.



2 st glasspinnar är 1 pp. Vet inte om man kan räkna en som 0,5 pp? Har inte sett att de använder halva points längre. Men de var okej, kan tänka mig att de kommer bli goda sen när det är riktigt varmt ute!

Sen måste jag slå ett slag för ost på tub! Hahaha! Jag har ju berättat om den chevre och rödbetssalladen jag åt på Danilo för ett bra tag sedan. Den var ju så himla god att jag var tvungen att göra den hemma också. Då blev det ju ändå ganska "dyr" i points på grund av osten. Men nu har jag hittat chevreost på tub!



Den va ju minst lika bra!!!!! Och istället för att salladen hamna på 7- 8 pp så blev den istället bara 4 pp!
50 gram ost var 3 pp. Räknade honungen till 1 pp men jag tog inte så mycket så det var nog mindre. Så den rekommenderar jag starkt! Så smidigt att bara slänga ihop sallad, tomat, gurka, paprika,  rödlök och rödbetor och sedan ringla över osten och lite honung. MUMS!

Och på kvällen fick jag ju min efterlängtade PIZZA!



Hahaha, den ser ju likadan ut varje fredag men den är ju så god!

Kvällen spenderade jag i soffan med både chips, polly och choklad! Japp! Jag tog mig en fusk kväll! Mensvärken sa att jag fick detta serru! =P
Gött va re och värt det! Men nu är det back on track! En dag i veckan räcker.

På tal om nått helt annat! Jag fick min app i går till Polar loopen!!! Blev jätte glad! Nu kan jag tracka den direkt i mobilen! =) Blir lite roligare då! Så nu är det bara ett pulsband som saknas! Men det får nog vänta lite för jag måste köpa nya skor. Jag får blåsor av mina, de är lite lite för små i höger foten.
Men om ni ser någon som ska sälja nått pulsband billigt kan ni väl hojta till!

Ha nu en bra och skön lördag. Verkar bli ett kanon väder ute, hade jag inte riktigt räknat med när jag tackade ja till att jobba.... jag får tänka på pengarna. 

Pöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar