Jag.

Jag.

fredag 9 maj 2014

Och där lossnade det!

God morgon!

Jag måste börja från igår! Testade en av våra nya proteinbarer igår kväll som kvällsmat. 193 kcal eller 5 pp.
Den var inte så stor som jag trodde men herre jävlar vad god den var!!! 



Jag älskar denna men den kändes mer som om man satt och åt en godis mer än man åt en nyttig proteinbar. Bra/dåligt? Vet inte. Den har ca 17 gram protein i sig och det lär väl ingen godis ha så det är ju iaf bra! Och jag tyckte den mättade okej. Jag ska testa den (fast en annan smak) nästa torsdag igen får vi se om den hålle rmig mätt då också. Åt denna vid 19 så svårt att säga hur den skulle hålla mig mätt som tex frukost. Men vill man ha något nyttigt som smakar så gott, antingen som mellan mål, efter/innan träning eller som ett nyttigare godis på helgen KÖP DENNA! Den smakar som Marabous Co-co choklad.Och som en bonus är denna mycket billigare än Questbarerna. (dock sötare)


Och nu lämnar vi gårdagen och fokuserar på idag. Som den gottegris jag är längtar jag efter i kväll. Det är ju fredag och det betyder PIZZA!! Ikväll ska jag unna mig lite extra kebabsås på pizzan så har avsatt hela 14 points till den! Kommer ta en lite lättare lunch, glasnudlar med Dolmios tomatsås. Kommer väl landa på 4-5 points. 

I väntan på kvällens mumsiga middag fick de bli en go frukost!



Detta för att fira dagens minus på vågen!!!!!



1 kilo minus!!! Nu väger jag 90,2 kg och har nu 5,2 kg till mål!! Så jävla skönt att det äntligen lossnat igen! Tack herr cykel för detta! Antar att det är bra att variera sin träning så mycket som möjligt!

Mätte mig så klart också och sedan förra fredagen har jag tappat en cm runt magen/midjan, en cm runt studsen och en cm runt låret! På en vecka!!! =) Känns riktigt bra! Än finns det hopp om sommaren och sommar kläderna som väntar på mig!

Nu ska jag låta frukosten sjunka lite till sen ska jag bege mig ut och springa. Prata med L igår och hon tyckte jag skulle börja springa i lite mer kuperad terräng för lyfta min löpning lite mer så så får det bli! Idag ska jag be ge mig ut i spåret och den är då INTE slät utan fylld av backar. Det får bli som det blir. Jag tror inte det kommer bli 5 km löpning idag men struntar i det för det lär bli jobbigt ändå. Det sköna är att jag i alla fall slipper springa på asfalt. Det där gillar verkligen inte mina knän alls. 

Nä nu ska jag sluta babbla, det blir en dag med fullt upp igen. Ska till tandläkaren med Kevin, ska lite senare på kvart samtal och direkt efter det hämta Bella och jag måste hinna handla också....och just det ja, jag måste hinna plugga också! Och nu ska jag springa....jag behöver mer timmar på dagen!!!!

Puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar