Jag.

Jag.

onsdag 7 maj 2014

Protein, proteinbarer och nudlar!

God kväll i stugan!

Ännu en dag av fullrulle. Jag skulle behöva fler timmar på dygnet! 
Dagen har spenderats i skolan. Två riktigt intressanta föreläsningar! Tiden bara flög iväg!
När jag kom hem så såg jag att paketet från gymgrossisten hade kommit så va bara att vända och åka till Surte för att hämta ut det. 

Vi hade ju beställt proteinbarer och lite protein.




Whey-80 är i smaken Cookie's and cream. Den var riktigt god! Jag tog dock lite för mycket vatten i så blev lite blaskigt men smaken var fortfarande mumsigt!
Goodlife barerna har jag inte testat, ska göra det imorgon tänkte jag.

Jag passade också på att beställa nudlar.


Jag har ingen aning om dessa är bra eller dåliga men en klasskamrat sa att de va jätte bra så jag hoppas det! 100 gram innehåller endast 8 kcal! Så det blir ju kalas bra att ha när jag fastar!
En sådan förpackning (som är ganska stor) innehåller 250 gram vilket då är 20 kcal. Jag tänkte jag skulle ha halva till lunch och halva till middag. Men vad ska jag ha till? Funderar på om jag ska köpa dolmio pasta så, den är det heller inte mycket i, kanske 40-45 kcal per 100 gram. Då blir det ju ändå lite matigt att äta. Ska kolla runt lite på netto i morgon och se vad jag hittar, =) ( kom gärna med förslag!)

Dagens lunch på skolan blev idag sushi! Som jag har längtat!! Det är ju bara så sjukt gott!
Och middagen blev lika god, taco! Jag räknar lunchen till 8 pp och middagen till 10 pp.
Till tacon tog jag bara ett hårt skal och hade lite 5% fraich till, jag tog även lite majs men det var väl allt som innehöll points så borde inte blivit så dyrt kanske.
Nu sitter jag här med 8 pp kvar för dagen.

Jag funderar lite på det här med aktivitets points, hur gör ni där ute med det? Använder ni det? Jag brukar aldrig använda mina. Men idag gjorde jag faktisk som så att jag tog en protein shake för 2 pp innan jag begav mig ut och de räknade jag inte med i mina dagliga pp.



Jag cyklade två mil och höll på i en timma så jag borde ju ha tjänat in en del points Vad tror ni? Gör jag fel i att "äta" 2 pp extra per dag om jag tränar? (men träna menar jag då när jag cyklar så här långt samt när jag springer) Eller ska jag räkna med dem? Svårt val!

Jag är i alla fall riktigt stolt över mig själv! Lyckade cykla 2 mil igen och idag kändes det till och med mycket enklare! Benen hade orkat mer men inte underlivet! Ni killar snackar om att det är jobbigt att cykla med era kulor men ni ska fan veta att det inte alltid är lätt att cykla med en bullfitta heller! ^^ Hahahahahaha!!!! 
Skämt å sido, det e fan bra att det finns backar i bland så man kan ställa sig upp och cykla! =) 
30 mil sa killen att det skulle ta innan "rumpan" hade vant sig. Vad kan jag ha kvar nu då, 23 mil? Ja nått sånt måste det vara. Bara att låta allt vila några dagar och be ge sig ut igen till helgen.

Nu ska jag ta och äta mina jordgubbar som jag köpte på marknaden i Trollhättan och till det ska jag nog ta lite kolasås =) Bara för att det är gott och jag har points till det! =D Blir nog en rostad macka också. Jag brukar ju normalt äta någon form av mellanmål vid 15 men idag han jag helt enkelt inte med det. 
Är kanske bra att jag äter lite extra nu på kvällen ändå efter som jag ska fasta i morgon, slipper jag vara hungrig när jag vaknar.

Nä nu har jag babblat på alldeles för mycket! Ha en skön kväll! Här blir det som sagt va jordgubbar och en film!

Puss och tack för att ni finns där ute och stöttar och hejar på! Ni betyder så ofantligt mycket för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar