Jag.

Jag.

onsdag 23 april 2014

Omväxling förnöjer!

Hej hopp!

Jag förvarnar er redan nu på att det kommer bli mycket mat även idag! ( men imorgon blir det inte så mycket....för då fastar jag ju! Hehehe)



Dagens frukost! Snabbt fort och lätt! Tänkte testat ett nytt recept på gröt som jag hittat men det blir lite svårt att hinna med det på skoldagar så det får bli till helgen. Återkommer givetvis då med ett recept! Har kommit underfund med att de där smältostarna är ju toppen bra att ha på mackan! 40 gram är 2 pp och 40 gram mina vänner är MYCKET! Jag tog bara 30 gram på dess mackor (30 gram är dock ändå 2pp....) De flesta av dessa tuber ligger på 17% så antar att i stort sätt alla är 2 pp för 40 gram, men det är ju så klart alltid bra att dubbel kolla!

Jag måste slå ett slag igen för appen WWPP Calculator. Den är grym! Du kan räkna ut pp samt även spara de du räknat ut OCH du kan registrera dina dagliga pp som du använder och även lägga in dina aktivitets pp och givetvis finns veckobonus pp också med! Allt som din riktiga ww kalkylatorn kan göra men denna är GRATIS!!!! Woop woop! 

Lunchen idag skulle endast bestå av 6 pp men jag ökade på den till 8 pp.



40 gram glasnudlar samt en abba burk tonfisk. Alltså den är så sjukt god va! Och jag är riktigt förvånad över hur mycket de där glasnudlarna mättar! Ännu en grej för er att testa!

Och när vi ändå pratar om att testa saker!



Denna! WOW! Jag har endast stekt champinjonerna i pytte pytte lite smör, denna samt lite flingsalt och det blev gudomligt gott!!! Detta var till 4 pers och jag räknade min portion till 1 pp men det var absolut inte 4 pp smör men ja, det är bättre att räkna för mycket pp än för lite känner jag. Hur gör ni? (ska ni steka mycket svamp så stek det i omgångar! Jag stekte dessa i 4 eller 5 omgångar och sedan la jag ihop dem och kryddade)

Till svampen hade jag 100 gram potatis och en liten kotlett. Jag gjorde även i ordning lite grönsaker samt en svampsås (pulversås) gjord på lättmjölk. 



Säger bara MUMS!!! Det var så himla gott och så himla enkelt!! Jag satte 10 pp på denna middagen. Stekte köttet i lite smör så tar i lite extra med pointsen.

Imorgon är det som jag nämnde innan dags för fastan. Jag kommer från och med nu (kanske från och med nu eller bara ett tag) ha en fastande dag i veckan och den kommer vara på torsdagar. 
När jag var på Ikea sist så köpte jag och Bella var sin ny mugg/flaska eller vad man nu ska kalla det ( det var faktiskt tänkt från ikeas sida att den skulle vara en vas men va fan! Hahaha!)



Jag kanske är fjantig men jag tycker verkligen det är skit kul med sånna här saker, muggar, glass och sånt! Bra sätt att göra det roligare att få i sig all vätska om dagarna. Försöker få i mig ca 2 liter vatten om dagen. Vatten eller lite fun light. 

Idag var jag och gubben och kollade på cyklar igen, kanske har hittat några vi ska ha. Han killen i affären tyckte jag skulle köpa en herr cykel för de var tydligen mer stabila och enligt honom har alla tjejer som tävlar herrcyklar....jag är dock lite lite osäker....
Ska sätta mig och googla det lite. Men jag hoppas på att en cykel inom kort står i garaget! =)
Har även funderingar på att kanske börja motions simma en eller två dagar i veckan, allt för att försöka variera min träning så mycket som möjligt! 
Jag ni förstår ju att jag är väldigt ivrig på att komma i mål! =)
 
Vad gör ni där ute för att hålla ångan och motivationen igång? 
 
Nä nu ska jag ta och googla lite cyklar!
 
Sussa gott sen! Puss på er!

2 kommentarer:

  1. Min MTB är herr men det var mest för att den var så sjukt snygg haha. Jag röstar på herrcykel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jennie!!! Då vet jag att det är "okej" hahaha! Va lite osäker där på om han faktiskt va ärlig eller inte! =)
      Nu ska jag bara släppa ångesten på att den kommer kosta så mycket pengar! Konstigt men har svårt att lägga så mycket bara på mig! Kram!

      Radera