Jag.

Jag.

onsdag 16 april 2014

Jag kommer ta påsklov!!

God kväll i stugan.

Snart är onsdagen avklarad, bara en dag till i skolan och sedan tar jag påsklov! Ska bli skönt!

Låg i sängen nu på morgonen och hade funderingar på att göra fattigariddare till frukost men när jag väl kom upp var jag så himla hungrig att jag inte orkade fixa med det så får bli senare i veckan! Det fick bli två rostade mackor med skinkost istället! Snabbt fort och gott!



Efter frukost blev det en tur ner till stan för att hämta Kevins kompis som ska vara här några dagar. Jag och dottern passade på att köpa lite vårskor billigt.


Jag tog det persikofärgade och ett par svarta, dottern köpte de blå. 100 kr st fick vi betala med deras erbjudande om köp 3 betala för 2! Och de var riktigt sköna!

När vi va klara på stan trodde jag magen skulle explodera av hunger! Så fort vi kom hem slängde jag mig på våffeljärnet och gjorde våfflor till killarna, Bella stekte upp pyttipannan och jag gjorde mig en tortilla pizza. Jädrar vad gött det va!



Jag hade inte så mycket pålägg hemma så blev bara lite light ost, 4 tunna skivor skinka och en tomat. Efter droppade jag på lite kebabsås. Räknar detta till 10 pp. Värt det!

Idag när jag surfade runt på facebook såg jag att min klasskamrat hade skrivit ett nytt inlägg på sin blogg, fick sådan inspiration att jag bestämde mig för att ta mig ut och springa idag igen så TACK Jennie!!. Hade planer på att vänta ut träningsvärken men icke! Ut och påt igen! Och jag klarade det idag igen och jag tycker det går så bra!!



Jag är faktiskt riktigt stolt över mig! Jag hade ju detta som mål att jag skulle klara av att springa 5 km innan sommaren och det kan jag ju nu! Vem vet! Innan sommaren är slut kanske jag kan klara en mil! =D Ingenting är omöjligt!

Imorgon är ju min fastande dag, men jag har diskuterat med sambo och dotter och kommit fram till att jag kommer ta ett litet uppehåll, ett påsklov från 5:2 och viktväktarna. 
 
 
 
 
Från och med imorgon eftermiddag till och med måndag kommer jag inte bry mig om eller räkna några points, jag ska bara mysa med familjen och ha det bra. Jag kommer givetvis fortsätta med mina promenader!! Det är ett MÅSTE! Minst 6 dagar i veckan ska jag röra på mig.
Detta betyder att jag kommer inte väga mig på fredag. Jag ska släppa allt som har med vikten över denna helgen. 

Jag har alltså inte gett upp och jag kommer inte låta det vara längre än över påsk. Vi har även bestämt att efter påsk ska vi ta 30 dagar utan godis igen. Märker att även om jag bara äter det på lördagar och kanske nån fredag så är jag fast i godis träsket igen. Inte att jag är sugen på det på vardagarna utan att jag har lagt in det som en rutin att jag SKA äta det på helgerna. Jag känner att jag vill ta bort det där igen och gå tillbaka till chips på fredagar och istället för godis på lördag unna mig lite goda nötter istället eller baka något gottigt att ha på kvällen. Eller varför inte lite glass! Ja något annat än rent godis! Och med godis menar jag inte socker utan GODIS (lösgodis, choklad mm).
 
Nu ska jag ta mig en kopp varm choklad, denna är riktigt god faktiskt! Tror den blev 40 kcal per kopp! Sen blir det Heroes och soffan hela kvällen! =)

 
 

Ha nu en riktigt bra kväll! Puss och gos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar