Jag.

Jag.

lördag 26 april 2014

Det är då inte jobbigt eller äckligt att vara vikt väktare!

God kväll!

Jag har under några månader vaknat tidigt även på helgerna, även om jag själv helst skulle velat sova till 10-11 på morgonen så har jag gått upp strax efter 08.
Idag tänkte jag ju att det så klart blir samma, så då hinner jag springa på morgonen. Tydligen är det så att man ska tänka/planera in saker på morgonen får då helt plötsligt så kan man sova!

Jag vaknade vid 07 och tänkte fan heller jag blundar lite till, blundar och vaknar igen och tänker att skit nu har det bara gått några minuter. Kl var 10.20! Woop va skönt! Men skit nu försvann tiden till att springa!

Vi skulle ju åka och kolla på cykel idag så det är därför jag inte han med löpträningen. Vi hittade iaf en cykel! Ska hämta den imorgon =)

När jag kom hem var det bara snabbt att få i sig lite lunch. Fick bli en wrap.



5 pp lunch, mycket smidigt och mycket gottigt! Ska helt klart köpa det där brödet igen!

Så fort jag var klar med lunchen fick jag ställa mig att göra middagen så jag hade något att ta med mig till jobbet. Jag gjorde chicken thai wook. 10 pp middag.
Och när jag var klar med det snörade jag på mig skorna för att iaf få till en 30 min promenad!



Det ska vara en video i höger bilden längst ner men den gick tydligen inte att få med här...

Hade så gärna velat gå en längre promenad idag ja också löpträna då så klart men timmarna blev för få innan jobbet =( Förr gnällde jag om att jag inte fick tider och nu när jag har fått lite tider så vill jag vara hemma =P Hahaha! Aldrig blir man nöjd!
 
När jag kom hem från promenaden ville jag ha ett snabbt mellanmål, nått gottigt! Det är ju trots allt lördag! Jag hade vaniljvisp hemma och banan och det är ju alltid gott. Men så kom jag och tänka på att jordnötssmör och banan är ju också mumsigt! Så jag kom på den briljanta iden om att blanda i PB2 i vaniljvispen!!
 


Och ni anar inte hur jädra gott det blev!! Alltså jag dog en smula! Det va så gott!! Och bara 3 pp! Värt var enda krämiga, fluffiga, mumsiga droppe! Detta kommer jag göra nästa helg också! Längtar redan!! 
Har varit en jackpot helg matmessigt måste jag erkänna! Detta gottiga också hittat värsta bästa pizzabotten. Ja det är då inte jobbigt eller äckligt att vara vikt väktare! =)

Nu fick ju jag som sagt var mumsa lite gottigt till fikat men ville ju ha något gott när jag kom hem från jobbet också så jag köpte jordgubbar på coop när jag var där och handlade.



Det smakade nästan som svenska!!! De var så söta och goda! Hade 50 gram kvar av vaniljvispen så tog den och doppade i. =) Tror minsann jag ska testa att göra PB2 blandningen till jordgubbar också! Jag menar P&J funkar ju på mackan så bör ju funka så också?! =)

Nä nu är klockan mycket så ska sluta babbla! Ha en skön kväll!

Pöss på er!

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar