Jag.

Jag.

tisdag 15 april 2014

En tuff gårdag.

Igår var en riktig bergochdalbana till dag. Jätte jobbig faktiskt.



En vän från Skövde gick bort i går på förmiddagen. En riktig kämpe var hon, ända in i det sista! L var en tjej som ville leva. Hon var rädd för att dö. Hon ville se sin son växa upp och hon ville finnas där för sin man och sin son. Så blev det inte. Hur mycket hon än ville leva orkade inte hennes kropp mer. Kvar lämnar hon sin man och deras ett åriga son. Hon kommer alltid vara saknad, aldrig glömd. Hjärtat värker.....

Detta har fått mig att vackla. Både på min val av yrke men också med min vikt. L kämpade med sin vikt även under sjukdomen. Till vilken nytta?? Varför lägga energi och tid på att komma i ett par jävla par mindre byxor? Jag har svårt att se vad som är värt någonting längre....
Och mitt yrke, jag vet inte. Jag vill inte jobba med döden. Jag kommer lämna mina tankar om operation eller narkos, det får vara. Jag kommer nog fortsätta med planen om Ungdomsmottagning eller som skolsyster. Kanske det kan vara rätt för mig. Vi får se...

En tuff dag avslutades med att hämta ut min nya mobil, var lite svårt att glädjas åt det.
Är nöjd med den iaf. Bra kamera.



Glad att jag har denna lilla tösen i mitt liv. Mattes hjärta. 

Stämde av min loop på kvällen inna jag skulle lägga mig och jävlar vilken dag jag gjorde igår!



Många steg tog jag och en massa kcal förbrände jag! 
Efter gårdagens löppas har jag en träningsvärk utan dess like i mina lår idag! Herre gud! Det fick bli den korta vändan idag.



Nu sitter jag här i soffan, har min fastande dag idag men som sagt va, har svårt att finna motivationen till varför. Skulle helst bara vilja sitta i soffan och tröstäta, titta på film och bara va idag....hela veckan. 

Trött och ledsen....har haft så mycket död i mitt liv. Så många unga människor som skulle ha levt i minst 50 år till! Livet är orättvist!

Ta vara på de du älskar för ikväll kan de vara borta för gott. Snåla in på kärleken och de vänliga orden. Bättre ett jag älskar dig för mycket än att ångra ett du aldrig fick säga. 

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar