Jag.

Jag.

tisdag 8 april 2014

Lite hjälp är aldrig fel!

Hej på er!

Nu antar jag att detta kommer störa väldigt många där ute men då får det göra det! Jag har sett viktväktar konsulenter (dock ej från sverige) som "hoppat" på folk för att det inte använder deras original app och kallat dem ganska fula saker! Så har ni några negativa åsikter om detta, behåll dem för er själva för jag bryr mig faktiskt inte!

Jag är student och inkomsten är inte den bästa och jag vet att det är många där ute som har det som mig och pga detta har jag fått frågan om de länkar jag använder för att både räkna ut hur mycket pp det är i maten men även för att räkna ut hur mycket man ska äta.

Räkna ut hur mycket du ska äta: Dina dagliga points.

Räkna ut propoints antalet i maten: Propoints calculator

Här har ni dem! Jag hoppas att de kommer väl till användning! Jag har gjort en egen "app" i mobilen, jag har sparat dessa sidor och gjort dem som favorit och lagt på min framsida i mobilen så det är bara att trycka på dem så kommer man till den sidan och kan räkna ut pp antalet vart som helst! Riktigt bra!

Jag har även denna appen hemma "WW Point Calculator" (jag har en android mobil, hoppas den finns för appel också men vet ej!) I denna kan du också räkna pp men i de tidigare länkarna är det enklare då man själv kan ställa in hur mycket varje vara väger. Men i denna kan du hålla koll på dina dagliga points! Bara att tracka det du äter i mobilen så slipper du ha koll på papper.

Jag hoppas detta kan hjälpa många av er! <3

Jag har haft en riktigt bra dag på VFU:n idag! Fått ta många venprover, varit som ett barn på julafton! Hahaha! =) 
Fastar idag och åt denna till lunch:



Alltså av just denna är jag inget fan, jag är inte mycket för bär och fruktsaker. Det ska vara choklad och sånt då är det gott. Fick ju trycka i mig den iaf för det var ju allt jag hade med mig och hungrig var jag!

Ikväll nu så har jag ätit en halv köttsoppa burk, ska snart ta den andra halvan och sen vid åtta får det bli en varm kopp choklad och ett kex med lite ost på (= ca 80 kcal) 

På tal om mat, eller ja inte mat men en mat affär. Jag fick reklam från Ica Maxi igår och där i fick jag ett kilo plockgodis, GRATIS!! Alltså jag kan ju bara inte hämta ut det! Ska dock försöka lägga undan det så vi  kan ha det i påsk. Förhoppningsvis blir vi hela huset fullt i påsk så det kommer gå åt! =)

Nä nu kurrar magen bara för att jag började prata om mat och godis så nu måste jag hämta mer soppa!

Ha en skön kväll! Kramar från mig till dig!


1 kommentar:

  1. Du är verkligen grym Jessica!
    Tack för länkarna och jag håller med dig att det är tufft som student. Man måste prioritera!

    SvaraRadera