Jag.

Jag.

måndag 21 april 2014

Matsedel.

God kväll i stugorna!

Då var påsken slut för i går och det känns nästan lite sorgligt att ledigheten är över. Längtar nu ännu mer efter sommaren och sommarlovet. Måste försöka hitta motivationen för att plugga igen. Får hoppas det kommer tillbaka snart!

Jag satt ju igår och gjorde matlistor för kommande veckor. Fick en förfrågan på att lägga upp första veckan så här kommer den!

Matsedel V 17
Mina dagliga pp = 33

Tisdag:         Frukost : 2 chia bröd med pålägg och en kopp kaffe 7pp
Lunch: Rester, lasagne, 10 pp
Middag: Bakad potatis med kyckling i mangoraja 12 pp
(Sid 101 i Snabba….)
Mellanmål: 4 pp valfritt + 2 frukter.
Summa: 33 pp

Onsdag:        Frukost: 2 chia bröd med pålägg och en kopp kaffe 7pp
Lunch: Tonfisk i tomatsås (abba burk) + glasnudlar 6pp
Middag: Kottlett med 200gram potatis och svampsås + champinjoner 10 pp
Mellanmål: 4 pp + 2 frukter
Kvällsmat: 2 chiabröd med pålägg 6 pp
Summa: 33pp

Torsdag:        Fastande dag. 

Fredag:         Frukost: 2 chia bröd med pålägg och en kopp kaffe 7pp
Lunch: Unklebens på kottlett och ris 10 pp
Middag: Liba pizza 12pp
Mellanmål: 4 pp + 2 frukter
Snacks: 50 gram favoritmix 6 pp
Summa: 39 pp

Lördag:         Frukost: 2 chia bröd med pålägg och en kopp kaffe 7pp
Lunch: Soppa 4 pp
Middag: Chicken thai wook med glasnudlar 10 pp
Mellanmål: Hembakat fika 6 pp + 2 frukter
Snacks: 50 gram favoritmix 6 pp
Summa: 33pp

Söndag:        Frukost: 2 chia bröd med pålägg och en kopp kaffe 7pp
Lunch: Rester från chicken thai wook 10 pp
Middag: Bacongryta med 120 gram pasta 10 pp
(sid 100 favorit…)
Mellanmål: 6 pp + 2 frukter.
Summa: 33 pp

De pointsen jag har kvar till mina mellanmål kommer gå till tex. PB2 med banan eller en päronsplitt (eller annan pointssnål glass), Kaffe i någon form, kanske en smörgås, eller ett ägg. Ja ni förstår, något enkelt. Kanske grönsaker med någon form av dipp eller frukt med någon form av vanilj dipp. 

 Så där har ni min första vecka. Kanske inte så speciellt men det får duga! =) 

Imorgon ska jag ta och springa igen. Tänkte gjort det idag men fick gjort några små promenader med Mackan så hoppade faktiskt över det ikväll. 




Annars är planen att jag ska springa 5 km två gånger i veckan och 4 dagar ska jag promenera. Och får jag tag i en cykel så kommer jag sätta in två dagar i veckan som jag ska cykla på och en vilodag i veckan så klart. Känner mig riktigt motiverad! 
 
Har även startat upp mitt projekt om att vara godisfri i 30 dagar, det blev några dagar extra för satte slutdatumet på 1 juni istället =)




Har gjort det förr så vet att det inte kommer bli några problem. 
 
Ha nu en skön kväll! 

Puss!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar