Jag.

Jag.

tisdag 22 april 2014

Bara massa mat!

God kväll!

Första dagen på mitt gamla liv snart avklarad =) Hehe. Nu är påsken slut och det är väl ändå rätt skönt va?! Idag efter frukosten begav jag mig ut för att göra veckans första joggingpass.



Innan klockan ens vart 10 var jag klar med dagens motion. Det gick men det var verkligen riktigt jobbigt idag! Gick på ren och skär vilja och envishet!



Det hjälper verkligen att höra runkeepern räkna ner eller upp till 5 km. Man blir taggad för varje km som går. Nästa mål (som inte är så nära utan om kanske några månader) är att komma under 30 min! Tror ni jag kan klara det??? När tror ni jag sätter de målet? =)

Efter träning och dusch var det äntligen dags för dagens lunch, det blev rester från igår, lite lasagne. 



Jag älskar verkligen lasagne! Det är jag och Kevin som är tokiga i det MEN det ska vara min variant för den är absolut godast! Så det så! =)

Middagen var också en hit! Det var absolut inte sista gången jag gör den! Receptet har ni ju på bilden (om ni kan se det, blev lite suddigt såg jag...)



Bakad potatis med kyckling i mangoraja. Potatisarna kanske kunde varit lite större men man blev precis lagom mätt ändå. Det står att man ska ha en yoghurt som är max 8 %, jag tog den som är 3,5 % och det funkade minst lika bra! Blev jätte gott och mycket!
Jag ska testa att baka en sötpotatis nästa vecka tror jag för det har jag hört ska vara ännu godare och tydligen ska sötpotatis vara bättre än vanlig potatis!
Har ni inte testat det innan så gör det! Jätte gott att ha med de grillade grönsakerna.

Nu blir det mycket mat i detta inlägget men måste visa er detta också!



VATTENMELON!!!! Som jag har längtat! En SÖT och sååå god melon! 12 kr/kg på netto. Värt varenda krona! =) Nu har jag massa gott att mumsa på i några dagar.

I morgon är det dags för skola igen, känns som om det var en evighet sedan man var där men va ju faktiskt där i torsdags så så länge sedan är det ju inte. =)

Nä nu ska jag sluta babbla. Ha en skön kväll!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar