Jag.

Jag.

fredag 18 april 2014

Hemligheten är ute!



Urspårning på g! Japp, i´m going all in denna påsken! Skiter i allt och äter allt som kommer min väg! 
Älskar den där bilden, får mig att skratta varje gång jag ser den! Hahahaha!
Ja jag spårar ur, och vet ni vad?! Jag skiter i vilket! Jag njuter! Jag vet att det kommer vara surt på vågen sen men jag löser det. Jag har en plan. 

På söndag ska jag sätta mig och göra matlista för kommande månad. Och den månaden blir som jag sagt innan godisfri. Känns lite roligt att planera och fixa faktiskt! 

Sen har jag bestämt en sak, ärlighet varar längst eller hur?
Jag fick en liten hyllning på min klasskamrats blogg för ett tag sedan. Hon är helt otrolig den tjejen! Både snygg, motiverande och smart! Hela paketet! =) Nu till saken. Hon gissade min vikt där och chansade lite fint på 70kg (ah, så snällt av henne!!) MEN så är det alltså inte! 

Jag har (eller hade innan påsk) 6 kg kvar till mål. Mitt mål är 85 kg. Jag väger idag alltså 91 kg (åter igen innan denna påsken iaf) Så jag är inte "liten". Jag har MASSOR kvar att ta på. Jag är INTE på rätt sida BMI. 

85 kg var den vikten som min läkare sa var bra för mig, det va det jag vägde när jag fick min bukplastik och det är dit jag vill igen. Jag har dock funderingar på att gå ner mer men jag börjar vid 85kg. 

Det är alltid svårt att veta/gissa sig till vad olika människor väger. Många tänker att man är så fet om man väger över 80 kg som tjej. Och mitt mål är 85 kg. Ja ni ser. Jag skiter ärligt talat i vad någon tycker är mycket eller litet. Det viktigaste är att jag är nöjd. 
Men jag måste erkänna att det var lite roligt att se henne gissa på mindre. Det måste ju ändå betyda att jag kanske inte längre SER så tjock ut!! =)

Jag har alltid skämts över min vikt, även när jag var i mål just för att SIFFRAN fortfarande var så stor. Brukar alltid säga vad jag gått ner men aldrig vad jag faktiskt väger Men nu tar vi bort det där, jag släpper hämningarna och erkänner. Jag väger idag 91 kg och mitt mål just nu är 85 kg. 

Glad Påsk!
 

3 kommentarer:

  1. Och du, vem fan bryr sig om siffrorna på vågen? Jag har vägt samma i två års tid nu och det är bara på foton och mätningar jag ser skillnaden. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Vikt och ålder är bara siffror! Du är skitsnygg Jessi! Strunta i kilona och sätt klädstorlekar som mål istället! Jag gick ner två storlekar i kläder med start för 18 månader sedan... har gått upp en sedan dess, men är på G ner igen! kilona är ointressanta! Men ovasett vilket kommer du att klara ditt mål, det är jag övertygad om! Du är stark, du är fin och du kan allt du vill!
    Kram // Joacim

    SvaraRadera