Jag.

Jag.

lördag 22 mars 2014

Strawberry cheesecake!

Då var det lördag och här sitter jag och snorar i min ensamhet. Ja nu är det ju inte så synd om mig som det låter, jag har haft B och M som sällskap i soffan hela förmiddagen och de kommer snart tillbaka.. Vi har filmmaraton idag =) Riktigt mysigt!

Jag vet att det är många där ute som följer min viktresa nedåt och väntar på mina fredags inlägg om hur det har gått. Igår vägde jag mig som vanligt och resultatet var inte det roligaste, det var inte det trådigaste heller. Jag hade en vecka är jag stod still.



Det va som sagt va iaf inget plus och det är jag glad för! Men jag förstår inte riktigt, jag rör ju på mig massor. Men jag vet också att kroppen behöver sina pauser från att gå ner till att stå still och ibland till och med gå upp, jag vet allt det där men det är ändå så tråkigt när det händer. Men jag ger inte upp! Jag fortsätter som jag gjort innan för jag mår ju bra av det =) Och det är ju ändå det viktigaste. Men jag måste erkänna att jag börjar bli lite otålig, "bara" 7,4 kg kvar till mål! Jag vill så gärna!!! Bara fortsätta kämpa!

Här kommer gårdagens frukost och lunch i bilder:





Ni som inte har testat den här Abba tonfisken bör göra det den är så god och bara 4 pp! Min lunch igår blev endast 6 pp. Snabbt, gott och super enkelt!

Och nu kommer det som många av er har väntat på! Mini strawberry cheesecake!



1 pp för en och 3 pp för två! 


Single serving frozen strawberry cheesecake
4 stycken

Botten:
1/2 msk kakao
2 msk mandelmjöl
2 tsk stevia sötströ eller motsvarande sötning (jag tog hermesetas)
0,75-1 msk osötat äppelmos

Cheesecake:
100 g lättkesella
50 g Philadelphia extra light
1 msk stevia sötströ eller motsvarande sötning
1/2 tsk vaniljextrakt
50 g jordgubbar

1. Blanda ihop ingredienserna till botten. Tryck ner fördela blandningen på fyra och tryck ner varje del i botten av silikon-muffinsformar (eller liknande).
2. Mixa ihop kesella, Philadelphiaost, vanilextrakt och stevia med en stavmixer. Hacka jordgubbarna i mindre bitar och vänd försiktigt ner dem i kesellablandningen. Häll blandningen i formarna och ställ in i frysen i ca 30-45 minuter. Ta ut formarna ca 10-15 minuter innan du ska äta dem så att de tinar lite.
 

Jag gjorde dubbelsatts (8st) och frös in dagen innan. Jag ska ta lite mer sötningsmedel i nästa gång. Men det blev ju riktigt bra!!! Detta kan man ju göra på vilken fett produkt man vill. Jag använde 0,1% kvar och 3% philadelphiaost. Jag använde vanilj essens  istället för extrakt, antar att de kanske blir godare vaniljsmak med extraktet men efter som jag hade essensen hemma fick det bli det. Sen kommer det ju bli mycket godare med svenska söta jordgubbar, de jordgubbarna man köper just nu smakar ju tyvärr inte så mycket. Man kan ju faktiskt ha i vilken frukt man vill, kanske en god färsk annans?

Berätta gärna om ni testar och säg vad ni tycker! =)

Nu ska jag fortsätta min snoriga helg i soffan. Hoppas ni andra där ute är friska och pigga! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar