Jag.

Jag.

torsdag 20 mars 2014

Chiapuddings recept!

Jag är förkyld igen =( Fan! När ska det bara ta slut?



Ibland är det verkligen ingen ide att tänka utan bara göra. Hade jag känt efter idag så hade jag inte gått, mådde piss efter en lång dag i skolan. Tur att man har så underbara klasskamrater!
Jag som ville springa idag men nä, nu är det tillbaka på att vänta ut det här igen! Kommer få börja om från början innan jag är helt frisk igen! Blääääää!

Och höjden av ironi är ju också att jag fick min polar loop idag. Överlycklig så klart men varför va jag tvungen att vara förkyld?! 



Så ser den ut! Har satt på mig den men kommer inte börja kolla på/följa den förrän imorgon. Ska bli kul att se hur nattsömnen ser ut. 

Har fått massa frågor om min chiapudding, KUL!! =) Här har ni mitt recept:

Chiapudding som blir 3 pp.

8 gram chia frön
100 gram 0,1% kvarg
100 gram lätt vanilj yoghurt
(Lite extra sötningsmedel om du vill)
(Man kan även blanda i en skivad banan om man vill, eller någon annan frukt. Om frukten/bäret är surt ta i extra sötningsmedel)

Blanda allt och ställ sedan in i kylen över natten. Klart att äta till frukost! Gott och mycket mättande!

Jag ska testa att göra det med en smaksatt lätt yoghurt, kanske citron eller jordgubbe =) Kan nog också bli gott!

Om man inte följer några pp så kan man givetvis ta de fetare alternativen, då kanske man inte behöver ha massa sötningsmedel i?



Har även fått frågan om vad det är för chiabröd jag pratar om hela tiden så här har ni en bild!
 

Det är verkligen jätte gott och saftigt! 2 pp per skiva! Köper det på Maxi och Willys. Gekås har det också så är ni där kan ni köpa på er massor och frysa in. Jag har mitt nästan alltid i frysen och tar fram två skivor kvällen innan och lägger i en fryspåse så har jag alltid färskt bröd på morgonen =) Annars går det fort att tina upp på morgonen med. 
 
Imorgon är det fredag, jag är ledig, om ni bara visste hur gött det ska bli! Behöver kurera mig känner jag. Jag ska givetvis ta en promenad men annars blir det en lugn dag. 
Fredag betyder ju vägdag också. Jag vet inte. Det känns inte bra. Jag känner mig fortfarande svullen och jag vet inte varför! =( Blev ju så besviken på förra veckans vägning och hoppades på denna fredagen men nje. Har en känsla av att min första viktuppgång kommer komma imorgon......Nu är det ju inte hela världen så klart efter som de gått ständigt nedåt, någon gång kommer ju det där pluset det vet jag ju.....

Ja ja, jag får helt enkelt se imorgon hur det gått.

Nu ska jag strax slänga mig i sängen och hoppas på en bra morgondag!

Puss på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar