Jag.

Jag.

onsdag 19 mars 2014

Kan inte påstå att jag lider som viktväktare.

Håll i hatten för nu kommer det ett matfyllt inlägg!



Dagens frukost, chiapudding med banan och en hederlig äggmacka! Jävlar vad gött det är med frukost efter en fastande dag! Känns väldigt lyxigt med något så enkelt. Frukosten landade på  8pp. Värt varenda points! =)

Lunch blev snabb och enkel, bara två äggmackor och en kopp kaffe, 9pp. Har pluggat hela förmiddagen med min grupp i klassen, alltid lika mysigt! Trivs bra med det där gänget!
 
Titta vad jag fick på posten idag! Jo mina PB2 burkar! Woop woop!! Kändes som om det gick mycket fortare denna gången att få dem än förra gången. Behövde dem verkligen då mina höll på att ta slut.
 
 
Nu har jag så jag klara mig ett tag! =)

En promenad blev det så klart idag men, den har jag glömt att ta en bild på, jag gick ca 5,4 km, skönt men blåsigt!

Middagen blev så sjukt god, man ska inte underskatta det enkla helt klart!
 
 
Räknar den portionen till 10 pp. 2 vv korvar är 5 pp och potatismos på lättmjölk räknade jag till 5pp. Så jädra gott!

Nu på kvällen hade jag massa points kvar så idag var det dags att testa det där jag pratat om så länge. Och så här blev det! Sorbet med kvarg/vanilj yoghurt! Endast 2 pp för hela glaset!



Detta tycker jag helt klart att ni ska testa! Blanda 100 gram kvarg med 100 gram vanilj yoghurt. (det behöver ju inte vara extra light som jag har utan du kan välja det själv) Jag hade i lite sötningsmedel också (kan tänka mig att det blir lite gott med honung i) Sedan mixar du fryst mango och annans med lite vatten till en sorbet, även  här hade jag i lite extra sötningsmedel (det funkar nog med andra frukter också, kan tänka mig att det blir mumsigt med hallon!). Sedan varvar du allt i ett snyggt glas eller nått annat. Ät, njut och bli mätt! =)

Och tro det eller ej så hade jag fortfarande points kvar så då fick det bli en sak till att testa! PBJ riskakor! Varför har jag aldrig gjort detta innan???



3 pp av lyxig mums! =) Riskakorna var 1 pp st så tog två. PB2 är ju 1 pp för en portion och sylten räknade jag inga pp på för det va så lite jag tog och det är 20 kcal i per 100 gram så nä, den fick va gratis =)
Om ni har PB2 hemma så testa detta! Det va så gott! Ska nog testa att ha det på en vanlig chia smörgås också någon gång! 

Ja som ni ser har det varit en god och bra matdag! Kan inte påstå att jag lider av att vara viktväktare!! =)

Imorgon är det fasta igen, ska bli skönt. Känner mig fortfarande svullen och humöret är inte på topp kan man väll säga.. Är snorig igen också så det hjälper ju inte till det heller. Fan alltså! Trodde jag var klar med säsongens förkylning så kommer det igen, inte okej!! Känns som om varje gång jag kommer igång med löpningen igen så blir det ett sådant här bakslag =( Ska försöka hålla igång promenaderna i alla fall men jag hinner ju inte längre med två om dagen nu när det är längre skoldagar igen. Men en är väl bättre än ingen. Hoppas bara jag orkar hålla motivationen vid liv. Får hoppas på att min Polar Loop fixar det, hoppas den kommer nästa vecka!

Nu ska jag ta och krypa i säng, hoppas jag får sova gott. Känner att jag skulle behöva det, lång dag i skolan imorgon!

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar