Jag.

Jag.

fredag 6 juni 2014

Say whaaaaaaaat?!?!

Say whaaaaaaaat?!



Herregud jag gjorde det igen!! Fattar inte hur!! Jag blev så jädra glad! Nu är vikten 86,6 kg. Detta betyder endast 1,6 kg kvar till mål!!

Då ska läkaren kontaktas igen får vi se om hans erbjudande om att fixa brösten fortfarande står kvar, HOPPAS!!! Men jag har bestämt mig, jag kommer fortsätta min viktresa nedåt lite till. Ska se om jag kan komma under 80 strecket och va på rätt sida BMI. Har ju varit där nere en gång men vände i stort sätt lika snabbt. Har alltid haft min comfort zone vid 85 tidigare men jag ska i alla fall ge det ett försök!

Frågade P förut om jag fick låna hennes skivstång någon vecka och som den UNDERBARA människan som hon är fick jag göra detta!! Du är bäst P, löv you!! 
Jag ska se om jag kommer använda den och se om jag kan få in en bra rutin. I så fall ska jag se om jag kan hitta någon stång på blocket eller om det kanske finns på ullared? Behöver bygga lite muskler och forma kroppen. Variera min träning lite.

Idag blir det nog bara en promenad. Ska bege mig ut och springa i morgon innan jobbet. Funderar på att ta mig upp till fontin i morgon, springa runt sjön lite för att få lite variation.
Märkte igår att jag tycker det är lite tråkigt att cykla samma väg runt runt så jag får väl börja trotsa helvetes backen och börja cykla nedåt och bortåt istället. Får väl cykla någon meter i backen och när jag inte orkar mer får jag helt enkelt gå! 

Som jag sagt tidigare så är backar min stora nemesis!Jag tycker det e svin jobbigt att både gå, springa och cykla i backar. Cykla går ju mycket bättre nu men de andra. Alltså det går så sakta! Jag har bestämt mig för att börja köra lite intervall träning i backe kanske en gång i veckan. Springa upp, gå ner och göra så x antal gånger. Kanske kan hjälpa mig komma vidare i min löpning också. Tycker den progressen går segt. Hur lång tid ska det ta innan den känns enklare? 

Nä nu ska denna damen sluta babbla! Ha en underbar dag och fira Sverige stort! (ibland blir man allt lite avis på norrmännen som vet hur man ska fira sitt land)

Puss!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar