Jag.

Jag.

fredag 30 januari 2015

Intressant och lärorikt!

God kväll i stugan!

Har inte hunnit med att skriva på ett par dagar, nä, nu ljög jag! Jag har vist hunnit med det jag har bara inte orkat!
 Började min VFU i måndags som jag nämnt innan. Det är en riktigt bra placering och jag trivs jätte bra! Idag var det en händelserik dag. Det känns hemskt att säga att det är roligt/intressant när det händer saker som inte borde ske men det ger mig en chans att få se verkligheten som det kan vara och inte bara enstaka förkylningar. Förstår ni hur jag menar?
Iaf, det var intressant och lärorikt även om hjärtat värkte. 

På söndag ska jag spendera en dag på förlossningen och nästa vecka kommer jag även få vara på BB en sväng och även på Neonatalen en dag. Blir även en dag på en barn avd. Ska bli super intressant med alla placeringar! Jag får helt enkelt passa på medans jag kan!

Ska i alla fall bli väldigt skönt med en dags ledigt! Kvällen har jag spenderat i soffan, ätandes. Hahaha! Pizza och lösgodis har stått på menyn. I morgon blir det bio med töserna och lite mat innan. 


Ska titta på denna. Jag tycker den verkar riktigt bra! Hoppas det stämmer. 

Jag måste få till en promenad i morgon, va länge sedan jag var ute på långpromenad. Vi hade ju våran första PT träff i går. Ja det gick ju så där. Halsen bråkade som bare den så jag vågade inte ta i. Gjorde några övningar men kände mig riktigt kass. Vi skulle varit 8 st men blev bara 4 men en ville inte vara med mer efter bara några minuter, va inget för henne. Jag hoppas jag ska kunna ge järnet nästa vecka! 



Tycker denna va riktigt bra när jag hittade den. Det är så himla lätt att jämföra sig med andra hela tiden men man ska ge fan i det och bara jämföra sig med sig själv, med den man var igår eller förra veckan! 
Jag tycker det är så jävla skönt att inte hålla på att räkna hit och dit. Trivs bra med 16:8! Jag tror dock inte jag gått ner något för under denna veckan har jag ätit rätt mycket på kvällarna. Varit extra trött från jobbet och förkylningen och så klart träningen. Men jag bryr mig inte om det där. Huvudsaken att jag mår bra och trivs och tycker det är roligt att röra på mig. Ska lägga i ett kål igen sen när praktiken är slut. Nu blir det två veckor med jag tar det jag hinner med helt enkelt. 
Blir lite fundersam på hur det ska bli med träningen sen när man väl börjar jobba på riktigt. Hur ska man orka med? Jag är ju svin trött när jag kommer hem på kvällarna! Men man kanske vänjer sig? Nu pendlar jag ju över en timma dit och hem varje dag så blir kanske bättre på den fronten också! Hoppas jag i alla fall!

Denna kylan gör ju inte saken bättre heller. Ska bli så skönt när våren kommer hit igen och sommaren! Längtar!




Ha en riktigt skön helg!! Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar