Jag.

Jag.

torsdag 22 januari 2015

Tårtor och cupcakes!

Hejsan!

Jag har haft ett sånt sug på att baka! Jag gjorde det väldigt mycket förr. Hade till och med planer på att bli bagare men...pga vikten så vågade jag inte välja det yrket. Ibland ångrar jag mig faktiskt. Varför i helvete ska vikten få bestämma vad jag ska eller inte ska jobba med? 
Ibland är jag dum....

Jag bloggade förut om hur jag gick igenom en Leila bakbok. Det var bara muffins i den men det var riktigt kul! 










Jag bakade även en del tårtor på den tiden. Va också så himla roligt!
Gick igenom gamla bilder på datorn, blir allt lite stolt när jag ser dem, många blev ju riktigt bra, inte alla så klart men en hel del!













Den första bilden är på den absolut första tårtan jag gjorde med sugerpaste. Det var en tårta till min mamma.
Sen är det en hel del födelsedagstårtor som jag gjort. En av mina favoriter är ju den amerikanska tårtan. Lite smått kär i den faktiskt!
Ja det finns många favoriter där. Saknar det massor nu när jag tittar på dem.

Kanske skulle ta upp det igen. Men då är ju problemet vem ska äta dem? Vist vi kan ju äta en bit av dem med inte äter tre pers upp en hel tårta.
Men jag får väl börja göra dem igen vid speciella tillfällen. Nu var jag ju iof dum nog att sälja alla mina färger som jag hade köpt på mig, man behöver speciella för att blanda sugerpasten med.
Vi får väl se vad som händer men jag tror helt klart att jag måste ta upp det här med att baka igen. Säg till om ni har vägarna förbi mig så får jag fixa till något kul! =)

Ha en bra dag!!

1 kommentar: