Jag.

Jag.

söndag 4 januari 2015

Jag hittade en bild här om dagen som jag vill dela med mig av.

God kväll!

3 dagar in i den periodiska fastan och det går riktigt bra. Dag ett blev det 5:2 men gick över några hundra kalorier. Dag 2 och dag 3 har det varit 16:8 som gällt. Jag räknar inga kalorier eller points, jag kanske tänkt lite på portionernas storlek. Men igår blev det lite glass och idag blev det några pepparkakor och bulle till fikat. Men inget godis sedan i torsdags. =) Jo jag vet så klart att det är massa socker i både glassen och fikat idag men det är inte det jag är ute efter utan att minska ner på godis och snacks, inte sluta med socker.

Jag äter fyra mål mat. Lunch och middag och två mellanmål. Ikväll nu vid 19.45 tog jag en banan och lite mandlar och valnötter. Jag var inte hungrig men ville i alla fall äta något så att fastan inte blir för lång.
På morgonen har jag tagit en kopp kaffe med lite mjölk i (det var tydligen helt okej och förstörde inte effekten av fastan), har blivit vid 10 tiden för då har magen börjat kurra lite. Men det stillar det hela så klara man sig bra till 12!
Imorgon är det dags för skola igen vilket kommer betyda att jag ska upp tidigt, ska bli intressant att se hur magen kommer bete sig då. Nu har jag gått upp vid 9 tiden och då kurrar magen efter en timma. Imorgon ska jag upp strax efter 7. Ska ta med mig en flaska med lite saft (light) som jag kan suga i mig också får det bli en kopp kaffe på första rasten. Sen vid lunch blir det SUSHI!!! Wiii!! =) Det mina vänner ska bli så himla gott!

Jag hittade en bild här om dagen som jag vill dela med mig av. Något som kanske kan få er att tänka till på det här med vikten. Att man inte ska stirra sig blind på en siffra och framför allt INTE jämföra sig med andra, för det går faktiskt inte!

Samma vikt men 5 olika former och storlekar! Du kan inte jämföra din vikt med någon annans!! 
Jag ska verkligen jobba på att inte jämföra mig med andra utan vara nöjd med det jag har och det jag lyckas med! Jag duger faktiskt precis som jag är. Det enda jag vill göra är att må bra. 
 
Tänkte på det idag när jag kollade lite på datingsidorna jag är med på, en del har mage att skriva att tränar du inte så behöver du inte ens skriva.! Va fan?! Vem fan har rätt att begära en sådan sak av någon annan??? 
Jag ska aldrig låta någon få mig att må dåligt igen utan jag ska fan få bli tjock eller smal precis när jag vill! Så det så!

Sussa gott där ute! Nu blir det snart sängen. Pöss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar